واکنش عربستان به عملیات «طوفان الاقصی»

وزارت امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد، تحولات در "وضعیت بی سابقه بین برخی از گروههای فلسطینی و نیروهای اشغالگر را که منجر به تشدید سطح خشونت کنونی در برخی از جبهه ها شده است" از نزدیک رصد می کنیم.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه عربستان روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عربستان تحولات بی سابقه بین برخی از گروههای فلسطینی با نیروهای اشغالگر را که منجر به افزایش سطح خشونت در برخی از جبهه ها شده است، رصد می کند.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین خواستار متوقف شدن فوری تنش ها بین طرفین و حفظ جان غیر نظامیان و خویشتنداری شده است.

اسرائیل برج فلسطین در نوار غزه را بمباران کرد

در این بیانیه همچنین آمده است: عربستان بار دیگر هشدارهای مکرر خود درباره خطرات انفجار اوضاع در نتیجه ادامه اشغالگری و محروم ماندن ملت فلسطین از حقوق مشروعشان و همچنین تکرار اقدامات تحریک کننده هدفمند علیه مقدسات آنها را تکرار می کند.

وزارت امور عربستان در ادامه افزود: ریاض بار دیگر از جامعه جهانی می خواهد با عمل به مسئولیت هایش، روند صلح معتبری را که منجر به اجرای راه حل برپایی دو کشور و همچنین باعث برقراری امنیت و صلح در منطقه و حفظ جان غیر نظامیان شود، بار دیگر از سر گیرد.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح امروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در شوک ناشی از حمله زمینی، هوایی و دریایی مقاومت فلسطین است برای ترمیم روحیه نظامیان صهیونیست اعلام کرد، جنگ را نخواهیم باخت.

«یوآف گالانت» این عملیات را اشتباهی بزرگ نامید و گفت: در وضعیت جنگی هستیم و حماس اشتباه راهبردی و بسیار بدی کرد، انتقام سختی خواهیم گرفت. مراکز حماس را بمباران می‌کنیم و غزه تاوان سختی خواهد داد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از تشکیل نشست اضطراری کابینه امنیتی این رژیم در ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی خبر داد و نوشت که وی پیش از تشکیل نشست کابینه امنیتی، در ساعت ۹:۳۰ صبح با روسای دستگاه های امنیتی و نظامی دیدار و اوضاع را بررسی خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.