پیش بینی وضعیت جوی مرزهای غربی و عتبات عالیات تا جمعه

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در بیشتر مناطق مرزی و عتبات عالیات وزش باد و گاهی وزش باد شدید و رخداد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات، توضیح داد: آسمان  مهران  فردا (۹ شهریور) صاف و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای این روز ۴۳ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان این شهر پس فردا (۱۰شهریور) صاف تا کمی ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال رخداد گرد و خاک با بیشترین و کمترین دمای ۴۶ و ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت جوی  چذابه  نیز فردا صاف، وزش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال رخداد گرد و خاک  با بیشینه وکمینه دمای ۴۳ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. پس فردا آسمان این منطقه صاف و غبار رقیق و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال رخداد گرد و خاک خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۴۴ و ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی افزود: آسمان  شلمچه  نیز فردا صاف، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال رخداد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دما به ۴۳ و ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. این شهر پس فردا آسمانی صاف، وزش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال رخداد گرد و خاک خواهد داشت و دمای هوا بین ۴۳ و ۳۰ درجه سانتیگراد  پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه اظهار کرد: آسمان  مرز خسروی (قصر شیرین )  فردا صاف تا کمی ابری و غبار رقیق، گاهی وزش باد با احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک و دمای هوا بین ۴۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. پس فردا آسمان این منطقه صاف تا کمی ابری و وزش باد، احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۴۴ و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی درخصوص وضعیت جوی مرز  تمرچین پیرانشهر  گفت: آسمان این منطقه فردا کمی‌ ابری تا نیمه‌ ابری، وزش باد و احتمال وزش باد شدید و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۳۰ و ۱۵ درجه سانتیگراد و پس فردا صاف تا کمی ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با بیشترین و کمترین دمای ۳۲ و ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان گفت: وضعیت جوی مرز  باشماق  طی فردا صاف تا  کمی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و احتمال وزش باد شدید و بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  پس فردا نیزآسمان این شهر صاف تا کمی ابری و وزش باد و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشترین و کمترین دمای  ۳۵ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی شهرهای عراق تصریح کرد: آسمان  نجف  فردا و پس فردا صاف و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و رخداد گرد و خاک خواهد بود و فردا دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۴۲ و ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. پس فردا حداکثر و حداقل دمای نجف ۴۴ و ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وضعیت جوی  کربلا  فردا و پس فردا صاف، همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و رخداد گرد و خاک  خواهد بود. فردا حداقل و حداکثر دما ۲۹ و ۴۱ و پس فردا ۲۹ و ۴۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی  کاظمین  گفت: آسمان کاظمین فردا و پس فردا صاف و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و رخداد گرد و خاک  خواهد بود و دمای هوا فردا به۴۱ و ۲۸  و پس فردا به ۴۴  و ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی  سامرا  طی فردا و پس فردا توضیح داد: آسمان این شهر فردا و پس فردا صاف و غبار آلود و گاهی وزش باد شدید و رخداد گرد و خاک  پیش‌بینی می‌شود.  بیشینه و کمینه دمای فردا به ۴۱ و ۲۹ و پس فردا ۴۴ و ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.