جزئیاتی تازه از وضعیت 9 زندانی آزاد شده ایرانی از سریلانکا

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزادچابهار گفت: پیرو رایزنی‌های وزیر امورخارجه با همتای سریلانکایی خود و اعلام آزادی زندانیان ۲ کشور ۹ نفر از ملوانان زندانی ایرانی آزاد شدند که بزودی وارد کشور می‌شوند.

محمود یوسفی پور اظهار کرد: پیرو رایزنی‌های چند روز قبل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای سریلانکایی خود در تهران و اعلام آزادسازی زندانیان ۲ کشور در آینده نزدیک ۹ نفر از ملوانان زندانی ایرانی آزاد شدند.

وی افزود: این زندانیان اهل چابهار در سیستان و بلوچستان بودند و در چارچوب توافقات بین حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای سریلانکایی وی و در چارچوب همکاری‌های انسان‌دوستانه و تلاش‌های سفارت کشورمان در کلمبو آزاد شدند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزادچابهار گفت: این زندانیان به دستور مقامات سریلانکایی و برای اولین بار در روابط کنسولی ۲ کشور از زندانهای آن کشور آزاد و تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو شدند.

وی بیان کرد: ملوانان چابهاری به زودی با هماهنگی سفارت کشورمان به میهن و نزد خانواده‌های خود بازخواهند گشت.

یوسفی پور تصریح کرد: همچنین ۲ زندانی ایرانی در چارچوب موافقتنامه‌ انتقال محکومان بین ۲ کشور و با تلاش های وزارت خارجه و دادگستری به زودی طی چند روز آینده از سریلانکا به ایران منتقل خواهند شد.

وی گفت: وزارت امور خارجه، پیگیری عفو، آزادی و انتقال زندانیان ایرانی و حمایت حقوقی و کنسولی از ایرانیان خارج از کشور را جزو برنامه‌های اصلی و اقدامات جدی خود می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.