عده‌ای در مجالس روضه لباس‌های آنچنانی می‌پوشند، می خواهند قداست این مراسم را از بین ببرند

ناصری، امام جمعه یزد تصریح کرد: تعجب من از افرادی است که در مجلس امام حسین (ع) شرکت می‌کنند و برای ایشان عزاداری می‌کنند، اما دغدغه‌های آن‌ها دنیوی است، اما این‌ها بدانند که این نظام، نظامی است که امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) و این همه شهید برای آن جان دادند تا به اینجا برسیم و اگر کم کاری وجود دارد، نباید به نام دین گذاشته شود.

امام جمعه یزد با اشاره به شیطنت‌هایی که دشمن در مورد عاشورا و مراسم عزاداری انجام داده، گفت: دشمن بدنبال ایجاد فاصله بین مردم و مقدسات است زیرا فقط از این طریق به اهداف خود دست می‌یابد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مسجد روضه محمدیه با حضور هیئات مذهبی و عزاداران عاشورایی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام، با تاکید بر اینکه در همه امور باید رضایت خدا مدنظر باشد، اظهار داشت: امام حسین(ع) نیز به یاران خود توصیه کردند که در تمام امور دنیوی و اخروی فقط رضایت خدا را در نظر بگیرند حتی اگر کاری که مورد رضایت خداست، مورد رضایت بندگان خدا نباشد.

وی عنوان کرد: اینکه دشمنان اسلام قرآن آتش می‌زنند و امسال وقیحانه، عاشورا را نیز به تمسخر گرفتند، به این دلیل است که می‌خواهند مردم از دین و اسلام و امام حسین(ع) دور بمانند تا آنها با سوءاستفاده از این دوری به اهداف خود برسند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه‌ای که امام حسین(ع) در آخرین حج خود در منا قرائت کردند، افزود: امام حسین(ع) فرمودند که خدایا تو می‌دانی که مبارزه‌ای که آغاز کرده‌ایم، برای تو و برای حرکت در مسیر تو است و برای رسیدن به آمال دنیا نیست.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند که ما برای احیای دین تو و احکام الهی آمده‌ایم و هر آنچه تو فرموده‌ای عمل خواهیم کرد.

ملت ایران ادامه دهنده نهضت حسین(ع)

ناصری تصریح کرد: خواسته امام حسین(ع)، حاکمیت الله در جامعه، مبارزه با فساد، ظلم و گناه، احیای دین و احکام الهی و برچیده شدن بساط ظلم و کمک به بندگان خدا بود و برای تحقق این هدف، جان خود و اهل بیتش را فدا کرد.

وی عنوان کرد: به برکت خون شهدا و فداکاری‌های این ملت و با هدایت‌های امام راحل، حرکت امام حسین(ع) در این کشور تداوم پیدا کرده و ملت ایران، راه ظلم ستیزی که امام حسین(ع) در پیش گرفته بود را ادامه داده اند.

امام جمعه یزد بیان کرد: امام حسین(ع) می‌دیدند که چهره اسلام و قرآن عوض شده و امروز نیز شرایط همینگونه شده، امام حسین(ع) در آن زمان با طاغوت‌هایی که دین را تحریف می کردند، مبارزه کرد و ملت ایران نیز همین حرکت را ادامه داد و طاغوت را برانداخت تا دین اسلام و حرکت امام حسین(ع) احیا شود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در نهضت امام حسین(ع) مطرح است، خدامحوری و اخلاص است، افزود: منطق و عقل و عزت و آزادگی نیز از ارکان نهضت امام حسین(ع) است و امام حسین(ع) با این ارکان به مبارزه با طاغوت پرداخت.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه ایرانی‌ها مفتخر به این معنا هستند که در احیای دین مورد اشاره پیامبر(ص) هستند، عنوان کرد: ملت ایران پیرو راه امام حسین(ع) هستند و در مسیر احیای دین از هیچ تلاشی حتی از جان خود دریغ نمی‌کنند.

پیروی از راه امام حسین(ع) در گرو حرکت در مسیر کسب رضایت الهی است

ناصری با اشاره به اینکه روز عاشورا با روز جمعه مصادف شده و در نمازجمعه امروز مسئولان استان نیز حضور گسترده‌ای دارند، عنوان کرد: مردم در هر کسوتی از مدیر تا طلبه و دانشجو، اگر بخواهند از امام حسین(ع) پیروی کنند، اگر فقط یک حرکت را از امام حسین(ع) پیروی کنند، مشکلات جامعه حل خواهد شد و آن حرکت، کسب رضایت الهی در همه امور است.

وی تصریح کرد: تعجب من از افرادی است که در مجلس امام حسین(ع) شرکت می‌کنند و برای ایشان عزاداری می‌کنند اما دغدغه‌های آنها دنیوی است اما اینها بدانند که این نظام، نظامی است که امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و این همه شهید برای آن جان دادند تا به اینجا برسیم و اگر کم کاری وجود دارد، نباید به نام دین گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یادآور شد: همه دنیا متأثر از حرکت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است، اگر کسی گرانفروشی کرد یا مشکلاتی در حوزه اقتصادی ایجاد کرد، نباید آن را پای اسلام بگذاریم و نباید با پرداختن صرف به این مسائل رضایت خدا را از دست بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی کشورهای دنیا کتاب خدا را آتش زده و به ساحت مقدس قرآن اهانت کرده‌اند، افزود: دشمنان در تلاشند که خط قرمزهای ما را بزنند که خط قرمزهای ما امام حسین(ع)، ولایت و قرآن هستند.

مردم متوجه شیطنت‌های دشمنان باشند

ناصری ادامه داد: اینکه امروز عده‌ای در مجالس روضه لباس‌های آنچنانی می‌پوشند، یا در فضای مجازی مراسم مذهبی ما و این حرکت بزرگ مورد تمسخر قرار می‌گیرد، از شیطنت‌های دشمنان است و می‌خواهد قداست این مراسم را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های مردم باید مدنظر مسئولان باشد اما مردم نباید به خواسته‌های دشمن تن دهند، افزود: مسئولان ما برای رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم تلاش کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تابستان ایام اوقات فراغت دانش آموزان است، تاکید کرد: والدین هر کلاسی را مناسب ندانند و تحقیق انجام دهند و آموزش و پرورش نیز در این ایام برای دانش آموزان کلاس‌های قرآن و آموزش‌های قرآن تشکیل دهد تا علاقمندان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.