درخواست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دولت سوئد درباره فرد هتاک به قرآن کریم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم از سوی یک افراط گرایی سوئدی گفت: ما خواهان این هستیم که دولت سوئد فرد هتاک و افراط گرایی که اینچنین بی شرمانه با ساحت قرآن کریم اهانت کرده مورد محاکمه قرار دهد و با وی برخورد کند.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب قرآن که توسط هنرمند دزفولی کتابت شد، افزود: زیرا اگر دولت سوئد نسبت به توهین به قرآن انزجار دارد باید این افراد مجرم را محاکمه کند چرا که کسی که به کلام وحی توهین کند با انسانیت جنگیده است و هر شخصی که با انسانیت می جنگد ، محکوم است.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای غرب هرچه علیه قرآن گفتند، قرآن بیشتر رواج پیدا کرده است،گفت: در سوئد به اسم آزادی ۲ بار قرآن را آتش زدند و دولت سوئد فقط به انتشار بیاینه اکتفا کرد.

احضار سفیر دانمارک و کاردار سوئد از سوی الجزایر

حجت الاسلام خسروپناه گفت: دولت سوئد باید با این افراد برخورد جدی نشان دهد؛ همانطور که اگر در جای دیگر سوئد فردی علیه قانون اساسی سوئد توهین کند با آن برخورد می کنند.

حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد: بردگی حیوانی در دنیای مدرن شکل گرفته تا به اسم آزادی به مقدس ترین وتاب آسمانی توهین کنند، کتابی که معجزه جاودانی است و جامعیت معارف و ارزش ها و کلام وحی است و تمام واژگانش از سوی خدا نازل شده و هر انسانی که قرآن می خواند از اندیشه غلطش دست بر می دارد.

وی همچنین کار استاد هنرمند دذفولی در کتابت قرآن کریم را اقدامی ارزشمند در مققابل این رفتار غیرانسانی و تهین به کتاب وحی دانست و گفت: امثال این استاد باید الگوی جوانان باشد.

وی افزود: این توفیقات حاصل اراده بشری نیست، استاد آذرنگ پیش از این نیز قرآن را کتابت و به حرم امام رضا(ع) اهدا کرده است، اگر اجازه دهد انگشتان ایشان که وقف نوشتن آیات قرآن شده را می بوسم زیرا

این انگشتان، انس با قرآن را شهادت خواهد داد.

وی با بیان اینکه یکی از ابزار ترویج قرآن هنر است، گفت: کتابت قرآن با خط زیبا رواج هنری قرآن است؛ امیدواریم خداوند عمر بابرکتی به این استاد عنایت کند تا دوباره قرآن را کتابت، در دنیا منتشر تا پاسخی عملی به مخالفان ارزش‌های انسانی باشد.

یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.