اشکال برخی اصولگرایان، به رسمیت‌نشناختن رقباست

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اشکال برخی از ما اصولگرایان این است که رقبای خود را به رسمیت نمی‌شناسیم و همین موضوع باعث می‌شود مشارکت کاهش پیدا کند.

محمدرضا باهنر در نشست سراسری رؤسای شورای وحدت کشور با بیان اینکه مشارکت در این دوره از انتخابات یک وضعیت ویژه دارد، اظهار کرد: فرق بین انتخابات با حضورهای میلیونی مردم در اجتماعاتی مثل ۲۲ بهمن و نماز عید فطر این است که در انتخابات تک‌تک آدم‌ها را می‌شمارند و براساس این شمارش مشروعیت و میزان همدلی و همراهی مردم با حاکمیت مشخص می‌شود.

انتقاد آیت الله نوری همدانی گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی

وی ادامه داد: بعضی‌ می‌گویند در انتخابات مجلس قبل، کرونا بود و برخی مردم به پای صندوق‌های رأی نیامدند که به نظر بنده این موضوع  درستی است، اما دلایل دیگری را هم می‌توان برای کاهش مشارکت مردم در چند انتخابات‌ اخیر برشمرد.

باهنر با بیان اینکه نهادهای سیاسی و اجتماعی باید برای مطالبه رهبری درباره انتخابات برنامه داشته باشند، تصریح کرد: اینکه بعضی نهادهای متولی فقط به‌به و چه‌چه بگویند، کافی نیست. باید برنامه عملیاتی‌شان را برای عمل به مطالبه رهبر انقلاب در زمینه با افزایش مشارکت مردم در انتخابات بیان کنند. نهادهایی مثل شورای نگهبان، صداوسیما و وزارت کشور باید بگویند برنامه‌شان برای جلب توجه و ایجاد روزنه‌های امید برای مردم چیست و چه کاری می‌خواهند انجام دهند.

وی یادآور شد: متأسفانه در هنگام انتخابات نامزدها وعده‌هایی می‌دهند که عجیب و غریب و نشدنی است. ۹۰ درصد نمایندگان که دور اول نماینده می‌شوند، نه می‌دانند اختیارات‌شان چیست و نه وضع مملکت چگونه است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: مسئله فتنه‌گر و اغتشاشگر جداست، اما اشکالی که برخی از ما اصولگرایان داریم این است که رقبای خود را به رسمیت نمی‌شناسیم و این موضوع باعث می‌شود مشارکت کاهش پیدا کند.

باهنر گفت: اختلاف در اصلاح‌طلبان هم وجود دارد، اما در اصولگرایان این اختلاف اذیت‌کننده است. من عضو شورای ائتلاف هستم و به اعضای استانی شورای ائتلاف در کل کشور گفته‌ام که اگر شورای وحدت شما را دعوت کرد، حتما بروید. در شورای ائتلاف توصیه کردیم که بروید و تلاش کنید این دو مجموعه انقلابی را در استان‌ها به وحدت برسانید.

وی افزود: ما در جمع‌های خودمان به دوستان اصولگرا توصیه کردیم که هر جمعی دعوت‌تان کرد، بروید و حداقل تلاش کنید تا مشارکت ۱۰ درصد بیشتر شود. ما باید همه تلاش‌مان را برای وحدت و دوری از تفرقه در جریان انقلابی به‌کار بگیریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.