نماز عید قربان در سوریه اقامه شد

 میلیون ها نفر از مسلمانان سوریه امروز (چهارشنبه) با حضور در مساجد سراسر این کشور؛ نماز عید سعید قربان را به جای آوردند و بشار اسد رئیس جمهور این کشور نیز در مسجد جامع الافرم محله مهاجرین دمشق فریضه نماز عید را به پا داشت.

به گزارش ایرنا، مسلمانان اهل سنت شهرهای مختلف سوریه با حضور گسترده خود در مساجد، آیین نماز عید سعید قربان را به جای آوردند.

نماز عید قربان در مسجد تاریخی اموی شهر دمشق به عنوان بزرگترین مسجد سوریه با حضور آحاد گسترده مردم پایتخت سوریه اقامه شد.

عید قربان به عنوان یکی از اصلی ترین عیدهای الهی در سوریه از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است و مردم از چند روز پیش خود را برای برگزاری ویژه برنامه های جشن عید آماده می کنند و به همین مناسبت نیز دولت سوریه تعطیلات عید امسال را ۴ روز اعلام کرده است.

به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ،بشار اسد رئیس جمهور سوریه نماز عید قربان را در مسجد جامع الأفرم در محله مهاجرین در دمشق به جا آورد.

همراه بشار اسد، جمعی از مقامات دولت سوریه و مفتی کل جمهوری سوریه حضور داشتند.

رئیس جمهور سوریه در جریان مناسبت‌های دینی هر سال به یکی از مساجد در این کشور می‌رود تا همراه با مردم نماز عید را برگزار کند.

وی نماز عید قربان سال گذشته را در شهر حلب در شمال این کشور ادا کرد.

نماز عید قربان در سوریه اقامه شد/ بشار اسد در دمشق نماز را به جای آورد

بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور در کنار صدها نفر از مردم استان حلب، با حضور در مسجد «عبدالله بن عباس» در شهر حلب نماز عید سعید قربان را به جا آورده بود.

نماز عید سعید قربان شیعیان نیز با حضور انبوه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از کشورهای مختلف در مصلای حرم مطهر حضرت زینب (س) فردا (پنجشنبه) در دمشق پایتخت سوریه برگزار می شود.

عید سعید قربان در سوریه

عید سعید قربان در سوریه همانند سایر کشورهای اسلامی جشن گرفته می شود و مردم این کشور چند روز مانده به این عید بزرگ اسلامی آماده استقبال از آن می شوند.

دوعید سعید قربان و فطرجایگاهی ویژه در سوریه دارند و هرکدام به نوعی آغاز تحول در زندگی مادی و معنوی مردم این کشور بشمار می روند.

چهره شهرها و روستاها و حتی خانه ها تغییر می کند و مردمان آراسته با زیباترین لباس ها برای زیارت یکدیگر و تبریک این اعیاد بزرگ میهمان اقوام و خویشاوندان و دوستان خود می شوند.
تکریم بزرگان و والدین سالخورده و شادی های کودکان و نوجوانان حکایت از ورود سوریه به ایامی مبارک و فرخنده دارد.

همزمان با عیدسعید قربان و با آغاز تعطیلی در سوریه ، شهرها و روستاهای این کشور از جمله دمشق حال و هوای خاص خود را پیدا می کنند.

دولت سوریه با صدور بخشنامه ای چهار روز را به مناسبت عید قربان تعطیل رسمی اعلام کرد اما مردم معمولا یک هفته کامل را در تعطیلات بسر می برند.۹۰ درصد جمعیت سوریه مسلمان هستند.

ذبح قربانی ، اقامه نمازعید ، دادن صدقه به فقرا و پرداخت عیدی به کودکان و اجتماع مردم در مساجد برای عید دیدنی از جمله آداب و رسوم عید سعید قربان در سوریه است.
بازارهای سوریه قبل ازعید بسیار شلوغ است و برخلاف روزهای عادی تا پاسی از شب باز هستند تا مردم بتوانند خرید کنند.

شیرینی های مخصوص سوریه اغلب در خانه ها برای پذیرایی از میهمانان آماده می شود هر چند در فروشگاه ها نیز به وفور یافت می شوند که از جمله آنها باقلوا ، بلوریه ، برازق ،مبرومه و عجوه است.

سوریه در میان کشورهای عربی به پخت انواع شیرینی ، شکلات و آب نبات شهره است.

عید سعید قربان برای مردم سوریه همچون دیگر کشورهای اسلامی ایامی فرحبخش و شادی آفرین و فرصتی به منظورعبادت و تقرب به خداوند است و در این ایام خجسته است که معانی اجتماعی و انسانی دین مبین اسلام می درخشد و مردم خصومت ها و کدورت ها را کنار می گذارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.