گزارش مهم از تجهیزات نظامی ایران

امیر سرتیپ دوم جواد سلطانیان روز دوشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی در استان قم با محوریت شهدای نیروهای پدافند هوایی شهریور ماه امسال در شهر مقدس قم و در راستای برگزار کنگره ملی شهدای قم برگزار می‌شود و ما در دوران دفاع مقدس ۴۵۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: ارزش‌های دفاع مقدس می‌بایست به نسل‌های آینده منتقل شود و جوانان باید بدانند که رشادت‌های جوانان این مرز و بوم موجب شد تا امروز این آرامش و امنیت در کشور ما حاکم باشد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته نیروی پدافند هوایی ارتش در سال‌های دفاع مقدس بیان داشت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی پدافند هوایی کشور امنیت بیش از ۲ میلیون پرواز را در آسمان کشور برقرار کرد و بیش از ۴۸ هزار حمله هوایی رژیم بعثی عراق توسط پدافند هوایی ارتش شناسایی شد و این مأموریت از طریق ۲۳۵ منطقه حساس کشور صورت می‌گرفت.

امیر سرتیپ سلطانیان ابراز داشت: حدود ۲۵ هزار عملیات تاکتیکی علیه حملات هوایی بعثی‌ها صورت گرفت و یکی از افتخارات پدافند نیروی هوایی ارتش آن است که در زمان اجازه نداد که فرودگاهی در کشور حتی برای یک روز تعطیل شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: برنامه ریزی های لازم در راستای به روز رسانی تجهیزات هوایی و نیز ارتقا توان رزمی و دفاعی صورت گرفته است و امروز پدافند هوایی ارتش آماده مقابله با هر نوع تهدید دشمنان است.

وی ابراز داشت: نیروی پدافند هوایی ارتش امروز ۲۴ ساعته در حالت آماده باش است و آسمان کشور را بی وقفه رصد می‌کنند و کنترل‌های صورت گرفته سالیانه بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بار توسط شبکه فرماندهی کنترل پدافند هوایی است.

رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی و زمینی ارتش کاملاً بومی است

امیر سرتیپ سلطانیان ادامه داد: رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی و زمینی ارتش کاملاً بومی است و امروز پیشرفته‌ترین تجهیزات کنترلی را در اختیار داریم و در ساعت ۱۶۰ پرواز کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیدیم افزود: چنانچه دشمن در مواجهه خود با ملت بزرگ ایران دچار اشتباه محاسباتی شوند پاسخ قاطع و سختی دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: آرامش و امنیت آسمان امروز کشور مدیون رشادت‌های شهدای گرانقدر است و امروز شاهدیم که آسمان ایران از جمله امن ترین آسمان‌ها در بین کشورهای منطقه است و این افتخاری برای ملت بزرگ ایران به شمار می‌رود.

امیر سرتیپ سلطانیان با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی خاری در چشم دشمنان است افزود: رادارهای نیروی هوایی ارتش این قابلیت را دارند که نه تنها در محدوده مرزهای کشور بلکه کلیومترها فراتر از آن هر نوع جسمی که در آسمان به پرواز در آید را شناسایی و در صورت بروز تهدید آن را در هوا به نابودی بکشاند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.