خبرگزاری فرانسه نوشت، حمله دادستان‌های کره جنوبی به منزل "لی سانگ-دئوک" ۸۲ ساله برادر "لی میونگ باک"،‌ رئیس‌جمهوری پیشین کره جنوبی بخشی از بازرسی‌های دادستانی درباره اتهامات وارده به لی میونگ باک مبنی بر دریافت رشوه از یک آژانس جاسوسی ملی در زمان فعالیتش در سمت ریاست جمهوری می‌شود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد،‌ لی سانگ دئوک که در زمان ریاست جمهوری برادرش نفوذ زیادی بر وی داشت، به دریافت صدها میلیون وون از سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی متهم است.

بازرسان از دفتر دادستانی بخش مرکزی سئول به جستجوی منزل برادر لی میونگ باک پرداخته و اسناد و مدارک را به همراه حافظه کامپیوتر وی توقیف کردند.

لی سانگ دئوک که پیشتر قانونگذار بود، در پرونده‌ای جداگانه مربوط به فساد مالی در ۲۰۱۳ گناهکار شناخته شد و مدت ۱۴ ماه در حبس به سر برد.

این بازرسی از منزل وی بخشی از بررسی‌های گسترده به نقل و انتقالات غیرقانونی پول بین دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی و این آژانس جاسوسی در دوران ریاست جمهوری لی میونگ باک و پارک گئون های، رئیس جمهوری مستعفی کره جنوبی مربوط می‌شود که هر دو آنها از حزب محافظه‌کار این کشور هستند.

مون جائه این، رئیس جمهوری چپ‌گرای کره جنوبی قول داده تا به زودی گذشته نادرست و پیچیده کشور را بهبود بخشد.

لی میونگ باک که پس از سپری کردن دوره پنج ساله ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۱۳ کناره گیری کرد، این بررسی‌ها را انتقام سیاسی می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.