کتاب اسناد کنسولگری بریتانیا در خلیج فارس تالیف و ترجمه دکتر مرصع صیادی با همکاری سیده فاطمه هاشمی و با ویراستاری سید علیرضا حاج سید جوادی و امید زاهد در ۱۸۱ صفحه نوشته شده است.

این کتاب که توسط انتشارات شروع و با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به چاپ رسیده است، حاوی مطالب بسیار ارزشمندی از نامه‌های سرکنسولگری بریتانیا در بنادر جنوب ایران شامل بوشهر، خوزستان و بندر لنگه است.

در این کتاب که به عنوان کتاب مرجع شناخته می‌شود تلاش شده اسناد و نامه های محرمانه و نیمه محرمانه سرکنسول بریتانیا طی سالهای ۱۹۰۳ و ۱۹۰۴ بازخوانی و ترجمه شود.

مهمترین نقطه قوت این اسناد تکرار نام خلیج فارس در نوشته های مقامات سیاسی بریتانیا است و مهمتر این که در میان این اسناد سیاسی، به‌طور غیر مستقیم و خیلی محرمانه بر مالکیت ایران به جزایر سه‌گانه تاکید شده است.

یکی از نقاط برجسته این کتاب توضیحات مترجم در مورد اسامی خاص و مکان های تاریخی و یا استراتژیک است که در پاورقی به صورت کامل توضیح داده شده است.

دکتر مرصع صیادی از پژوهشگران و مترجمان استان بوشهر است که پیش از این کتاب‌های متعددی در ایران و آمریکا به چاپ رسانیده است.

نام کتاب: اسناد کنسولگری بریتانیا در خلیج فارس و بوشهر

نویسنده: مرصع صیادی ، فاطمه هاشمی

ویراستار: سید علیرضا حاج سید جوادی و امید زاهد

انتشارات: شروع

تعداد صفحات: ۱۸۱ صفحه مصور

موضوع: تاریخ

شابک: ۳-۱۵۷-۱۶۶-۹۶۴-۹۷۸

قیمت: ۱۵۰ هزار ریال

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.