علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۹ آذر با خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت فلسطین به عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام گفت: مقام معظم رهبری همواره مسئله فلسطین را اولین و مهمترین مسئله جهان اسلام دانسته و سیاست جمهوری اسلامی حمایت از مردم فلسطین و آزاد سازی همه سرزمینهای اشغالی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اقدام ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: قدس قلب تپنده فلسطین است و مسلمانان جهان به این شهر مقدس حساسیت ویژه ای دارند.

وی افزود: این اقدام آمریکا خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متحد بوده و باعث همگرایی در جهان اسلام شده است.

وی با انتقاد از سیاست عادی سازی روابط عربستان سعودی با رژیم اشغالگر قدس خاطرنشان کرد: سیاست شکست‌خورده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باتلاقی برای عربستان سعودی خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر حمایت از محور مقاومت و گروههای فلسطینی و تحرکات دیپلماتیک مجالس کشورهای اسلامی در موضوع احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد.  

*ضعف کشورهای عربی؛ موجب زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی

براساس این گزارش در ادامه این دیدار خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران سیاست دولت آمریکا را رویارویی و مقابله با مردم فلسطین دانست و افزود: اقدام اخیر ترامپ بر شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شرایط خطرناکی برای مردم فلسطین و امنیت بین الملل ایجاد می‌کند.

وی با انتقاد از برخی کشورهای عربی در گسترش روابط با رژیم اشغالگر قدس گفت: ضعف کشورهای عربی باعث زیاده‌خواهی رژیم غاصب صهیونیستی شده است.

نماینده جنبش حماس در تهران در پایان سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی را سیاستی شکست خورده دانست و بر وحدت و مقاومت گروه های فلسطینی در راه آزادسازی قدس شریف تأکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.