خبرگزاری فرانسه گزارش داد، نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از اتباع کره شمالی که در مغولستان کار و زندگی می‌کنند باید این کشور را ترک کنند.

سازمان ملل در ماه سپتامبر پیش‌بینی کرد که صد هزار نفر از نیروی کارگر کره شمالی در خارج از کشور کار می‌کنند و حدود ۵۰۰ میلیون دلار سالانه به این کشور برمی‌گرداند.

بر همین اساس شورای امنیت سازمان ملل در راستای تشدید فشارها علیه این کشور دستور داده است که روند به کارگیری کارگران مهمان از کره شمالی متوقف شود.

وزیر کار مغولستان اعلام کرد: اکنون اتباع کره شمالی باید مغولستان را تا پایان سال با توجه به اینکه قرارداد آنها تمدید نخواهد شد، ترک کنند.

همچنین یک مقام وزارت خارجه مغولستان افزود: موسسات خصوصی قادر نیستند که قراردادهای جدیدی را به اتباع کره شمالی ارائه دهند. مغولستان از قطعنامه سازمان ملل به طور کامل پیروی می‌کند.

بیشتر اتباع کره شمالی برای کار در خارج از کشور به چین و روسیه می‌روند اما برخی دیگر به کشورهایی در آسیا، آفریقا، اروپا و خاورمیانه نیز سفر می‌کنند.

در همین راستا ۱۵۰ تن از اتباع کره شمالی کشور آنگولا را ترک کرده و قرارداد نزدیک به ۶۵۰ نفر از کارگران ساختمان سازی در قطر نیز سال آینده منقضی می‌شود.

در لهستان نیز که نزدیک به ۵۰۰ کارگر تبعه کره شمالی حضور دارند اجازه کار آنها تجدید نمی‌شود.

با این حال رئیس هیات پارلمانی روسیه که به تازگی به کره شمالی سفر کرده بود اعلام کرد: هر اقدامی باید انجام شود که به کسانی که در حال حاضر مجوز کار داده شده اجازه داده شود تا شغلشان را در روسیه به پایان برسانند.

احتمال می‌رود نزدیک به ۳۰ هزار تبعه کره شمالی در روسیه مقیم باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.