زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، امروز (پنجشنبه) در واشنگتن اعلام کرد آلمان حضور دیپلماتیک خود را در کره شمالی کاهش داده است و به اعمال فشار علیه برنامه هسته ای این کشور ادامه خواهد داد.

زیگمار گابریل در پایان دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود، گفت: «ما تاکنون شمار کارمندان سفارت خود را در کره شمالی کاهش داده ایم و بار دیگر کاهش خواهیم داد».

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد برلین دو دیپلمات را فرا خوانده است، برای بازگرداندن دیپلمات سوم آماده می شود و احتمال دارد در هماهنگی با دیگر کشورهای اروپایی پا را فراتر بگذارد». زیگمار گابریل همچنین بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرد برلین از پیونگ یانگ نیز خواسته است کارکنان دیپلماتیک خود را در آلمان کاهش دهد.

آمریکا همه کشورها را تحت فشار قرار داده است تا روابط خود را با کره شمالی قطع کنند. در همین حال زیگمار گابریل اعلام کرد رکس تیلرسون از آلمان نخواسته است سفیر خود را از پیونگ یانگ فرا بخواند. وی گفت: «ما فشارهای دیپلماتیک را افزایش خواهیم داد؛ اما قبل از هر چیز باید به شیوه ای دقیق، تحریم های تصویب شده را اجرا کنیم».

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، ماه سپتامبر اعلام کرد با تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که همواره از گزینه نظامی علیه کره شمالی صحبت می کند کاملا مخالف است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه بار دیگر تهدید کرد کره شمالی در صورت جنگ به صورت کامل نابود خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.