مرتضی مهران‌پور رئیس امور بین‌الملل سازمان شیلات با اعلام این خبر افزود: این کمیسیون با حضور نمایندگان پنج کشور ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان به مدت سه روز در باکو برگزار شد و مهمترین نتیجه آن تمدید صید ماهیان خاویاری تا پایان سال ۲۰۱۸ بود.

وی افزود: از دیگر مصوبات این کمیسیون پنج جانبه، تعیین سهمیه صید منابع آبزی مشترک کشورهای ساحلی خزر بود، البته بنا به تصمیم اعضای کمیسیون صید، فقط به منظور بازسازی و تحقیقات انجام می‌شود.

مهران‌پور گفت: در سی‌وهفتمین نشست «کمیسیون حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر» ضمن تصویب آیین‌نامه این نهاد، تشکیل دو گروه کاری علمی و آبزی‌پروری نیز تصویب شد.

نماینده کشورمان در این کمیسیون افزود: پیش‌نویس یک موافقتنامه در مورد مقابله و مبارزه با صید غیرمجاز و غیرقانونی در این کمیسیون تهیه، اما تصویب آن به نشست سال ۲۰۱۸ در ترکمنستان موکول شد.

مهران‌پور گفت: همکاری با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از دیگر مصوبات نشست سه روزه پنج کشور حاشیه دریای خزر بود.

وی افزود: در این نشست همچنین کشورهای شرکت‌کننده گزارش صید، حفاظت و بازسازی ماهیان خاویاری و منابع آبزی مشترک دریای خزر را ارائه کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.