وی در مصاحبه ای که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی منتشر کرده است، گفت: به &#۳۹;کانگ وانگ وا&#۳۹; وزیر خارجه کره جنوبی تضمین داده شده است که به اتباع فراری کره شمالی توجه می شود.

وی افزود ما قول داده ایم به پناهجویان کره شمالی که از این کشور گریخته اند به دلایل مختلف از جمله مسایل حقوق بشری، در هر جای دنیا که باشند توجه کنیم.

کره جنوبی بر این باور است که اتباع کره شمالی که به کشورهای دیگر گریخته اند اگر به کشورشان بازگردانده شوند در معرض خطر هستند و ممکن است به اردوگاه های کار اجباری فرستاده شوند.

کره جنوبی بخصوص از چین خواسته است از بازگرداندن شهروندان کره شمالی که وارد این کشور شده اندبه پیونگ یانگ خودداری کند اما چین این افراد را پناهجو نمی داند.

گراندی گفت که از همه کشورها می خواهد به پناهندگان سیاسی و دیگر پناهجویان اجازه اقامت بدهند زیرا این افراد اگر به کره شمالی مسترد شوند جانشان به خطر خواهد افتاد.

وی افزود که به کره جنوبی و وزیر خارجه این کشور توصیه کرده است اگر اتباع کره شمالی به این کشور پناهنده شدند بدون تشریفات آنها را شهروند خود اعلام کند.

وی اضافه کرد کره جنوبی از معدود کشورهایی است که از سال ۲۰۱۳ میلادی قانونی در باره پناهجویان کره شمالی داشته است که باید مفاد آن بهبود یابد.

به گفته وی ملاقات هایی هم با وزیران دادگستری و خارجه کره جنوبی صورت گرفته است و آنها قول داده اند کمک های مالی بیشتری برای مساعدت به پناهجویان در اختیار این کمیسیون قرار دهند.

وی تاکید کرد در سال جاری میلادی کره جنوبی به این کمیسیون ۲۵ میلیون دلار اختصاص داده است اما این کمیسیون انتظار دارد این رقم به ۳۷ میلیون دلار برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.