به گزارش ایسنا، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز ۲۰ هزار ریال افزایش یافت و ۱۳ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال فروخته شد و نیم سکه با رشد ۵۰ هزار ریالی به هفت میلیون و ۴۰ هزار ریال رسید.

در معاملات امروز ربع سکه و همچنین سکه گرمی هر کدام ۲۰ هزار ریال رشد کردند و به ترتیب ۳ میلیون و ۹۴۷ هزار ریال و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال عرضه شدند.

علت افزایش قیمت طلا نبود اطمینان ناشی از اجرای طرح اصلاح قانون مالیات ها در آمریکا است که موجب کاهش ارزش دلار در روز جمعه شد و به دنبال آن قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی کاهش یافت و با افت ۷۹ سنتی یک هزار و ۲۹۴ دلار و ۴۱سنت به فروش رفت اما قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۵ هزار ریال رشد در ایران، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۷۰ ریال عرضه شد.

** تحولات بازار ارز

در بازار ارز تهران اما قیمت ها رو به کاهش بود،هر دلار آمریکا با ۲۰ ریال کاهش ۴۰ هزار و ۹۸۰ ریال و هر یورو با ۲۰ ریال عقبگرد ۴۸ هزار و ۸۷۰ ریال به فروش رفتند و هر پوند انگلیس با کاهش ۱۰ ریالی ۵۵ هزار و ۳۳۰ ریال عرضه شد اما درهم امارات با ۱۰ ریال افزایش به ۱۱ هزار و ۳۷۰ ریال رسید.

در سامانه نظارت ارز (سنا) که میانگین قیمت فروش ارزهای عمده در صرافی های مجاز سراسر کشور درج می شود، هر دلار ۴۰ هزار و ۸۰۳ ریال، هر یورو ۴۷ هزار ۹۹۷ ریال و درهم امارات ۱۱ هزار و ۱۵۲ ریال ثبت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.