به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از ستاره های مورد علاقه شما از ملیسا مک کارتی گرفته تا جسیکا سیمپسون و حتی درو بریمور، به طور شگفت انگیزی فعالیت های تجاری موفقی دارند. وارد هر بازار یا مرکز خریدی شوید مطمئن باشید که محصولاتی اعم از لباس تا لوازم جانبی، آرایشی، لوازم بهداشتی و پاک کننده و حتی گوشت گاو مربوط به آنها پیدا می کنید.

در اینجا برخی از فعالیت های چهره های مشهور را می خوانید که برای آنها میلیون ها و میلیاردها دلار سود به همراه داشته است.

 

درو بریمور

درو بریمور، بازیگر و تهیه کننده فیلم است و اکنون فروشگاه لوازم آرایشی دارد. او برند آرایشی خود به نامFlower را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرد و تا کنون پیشرفت زیادی در این کار کرده است. محصولات تولیدی او در ابتدا در وال مارت فروخته می شد و سپس سایت تجارت الکترونیک خود را در سال ۲۰۱۶ راه اندازی کرد.

 

با اینکه برند فلاور، برندی با محصولات مقرون به صرفه است، اما کیفیت آن با محصولات گران قیمت تر رقابت می کند. ریمل این برند یکی از محصولات خوب است که چهره را خیلی تغییر می دهد و قیمت آن فقط ۱۰ دلار است.

 

سارا جسیکا پارکر

شخصیت داستانی کری برادشا، معروف ترین نقش ایفا شده توسط سارا جسیکا پارکر است و او در مورد کفش هایش وسواس و حساسیت زیادی دارد. پس طبیعی است که این بازیگر تصمیم بگیرد خط تولید کفش مخصوص به خود را به نام SJP راه اندازی کند. در سال ۲۰۱۳، آنطور که فشن یونایتد گزارش می کند، پارکر تیمی با برند نوردستروم و رئیس کمپانی مانولو بلانیک یعنی جورج مالکوموس تشکیل داد تا این برند را با همکاری آنها راه اندازی کند.

 

JP دارای هدف بالایی است اما برند نسبتا مقرون به صرفه ای است. اولین فصل کفش های تولید شده با قیمتی بین ۲۰۰-۳۷۵ دلار تولید شد که این قیمت واقعا قیمت یک معامله سودآور نبود، اما ارزان تر از برند مانولو بلانیک بود. علاوه بر کفش، این برند اخیرا لوازم جانبی دیگر مانند کیف دستی و لباس های پوشیده مانند پالتو را ارائه می دهد.

 

جسیکا سیمپسون

فعالیت انجام شده توسط چهره مشهوری به نام جسیکا سیمپسون به وضوح از کارش به عنوان پاپ استار و ستاره واقعی تلویزیون فراتر رفته است.

در سال ۲۰۰۵، سیمپسون یک خط تولید کفش را با همکاری گروه کاموتو راه اندازی کرد. فروش اولیه این خط تولید در نهایت منجر به گسترش برند او شد. در سال ۲۰۱۵، خبرگزاری Market Watch گزارش داد که جسیکا سیمپسون دارای محصولاتی در ۳۱ طبقه مختلف است که شامل کیف دستی، لباس، جواهرات، عطر و ادکلن، و لوازم خانه است. محصولات جسیکا سیمپسون در بسیاری از رسانه های مختلف مانند فروشگاه های مجازی مانند فروشگاه میسیز، نورستروم، دیلارد و بلک و به صورت آنلاین فروخته شده اند. در سال ۲۰۱۴، این برند به ارزش ۱ میلیارد دلار رسید.

این ارقام، برند سیمپسون را از ورشکسته شدن نجات داد. 

 

ریس ویترسپون

مانند کاراکتر بلوند الی وودز، هیچ کاری وجود ندارد که ریس ویترسپون نتواند انجام دهد. در ماه مه ۲۰۱۵، او برند دریپر جیمز را راه اندازی کرد و آن را "برند خرده فروش الهام گرفته از جنوب" نامید. خبرگزاری فوربس گزارش داد که سرمایه گذاران بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند و ۱۷ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کردند.

برند دریپر جیمز، از ترکیبی از نام مادر بزرگ ویترسپون به نام دروتا دریپر و پدربزرگش به نام ویلیام جیمز ویترسپون گرفته شده است. این وبسایت، محدوده ای از لباس های زیبا، لوازم جانبی یا زیور آلات و لباس های خانگی دارد. هر کالایی که مربوط به این برند است، المان های جنوبی مانند کیف و حتی کادوهای مهمانی را ترکیب می کنند و شامل مجموعه دستمال سفره های مهمانی است که قلاب دوزی شده است.

 

کایلی جنر

بسیاری از افراد ادعا می کنند که خانواده کارداشیان و جنر، هیچ استعدادی ندارند. اما این گفته درست نیست. از نمایش های تلویزیونی تا خطوط تولید لباس و فراتر از آن، هیچ خانواده ای به اندازه آنها با شهرتی که دارد نتوانسته با ایجاد برند دیگری، معروف تر شود.

حتی جوان‌ترین خواهر خانواده کیم کارداشیان، به نام کایلی جنر، راه اندازی یک برند فوق العاده موفق برای خودش را در مدت زمان کوتاهی مدیریت کرده است. طبق خبر خبرگزاری فورس، در سال ۲۰۱۶ - سالی که این برند راه اندازی شد - برند لوازم آرایشی کایلی، ۱۸ میلیون دلار سود کرد. همان سال، جنر به عنوان دومین ستاره دارای بالاترین درآمد واقعی اعلام شد، البته بالاترین ستاره پردرآمد، خواهر بزرگتر او به نام کیم کارداشیان بود.

 

جسیکا آلبا

صادقانه می توان گفت که جسیکا آلبا، یک میلیاردر است. طبق گزارش CNN، شرکت تاسیس شده او به نام The Honest Company، در رتبه شرکت های ۳۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۶ قرار دارد. شرکت The Honest Company بیش از ۱۰۰ محصول در انواع مختلف مانند محصولات بچه ها، محصولات پاک کننده و حتی ویتامین ها را ارائه می دهد. محصولات این برند به صورت آنلاین و در بسیاری از فروشگاه های ملی بزرگ مانند فروشگاه تارگت، سی وی اس، فروشگاه بچه گانه Babies R Us، فروشگاه غذاهای کامل، و شرکت خرده فروش کاستکو فروخته می شود.

آلبا حتی نام برند خود را به نام دیگری تغییر داد و آن را Honest Beauty نامید که دارای محصولات آرایشی، مراقبت پوستی و مراقبت مو است. محصولات خط تولید آن به صورت آنلاین و در ۸۰۰ فروشگاه برند تارگت فروخته می شود. با این حال، علیرغم موفقیت فراموش‌نشدنی این شرکت، همیشه هم بدون مشکل نبوده است. در ژوئن ۲۰۱۷، CNN گزارش داد که این شرکت مبلغ ۱.۵۵ میلیون دلار جریمه شده است زیرا در مورد ایمنی ترکیبات مواد شوینده و صابون ظرفشویی، مشتریان را گمراه کرده است. اما صادقانه بگوییم که ضرر ۱.۵۵ میلیون دلاری، ضرر خیلی کم، همانند قطره ای در دریا برای آنها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.