گروه بین‌الملل: مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری در برزیل از روز سه‌شنبه رسما آغاز شد.

به گزارش یورونیوز، تازه‌ترین نظرسنجی از پیروزی مارینا سیلوا، وزیر پیشین محیط‌زیست حکایت دارد. این در شرایطی است که حزب سوسیالیست برزیل هنوز نامزدی خانم سیلوا را رسما تایید نکرده است. خانم سیلوا به احتمال زیاد جانشین ادواردو کامپوس خواهد شد که هفته گذشته در یک سانحه هوایی جان باخت.

دفاع روسف از اقدامات دولتش

رئیس‌جمهوری برزیل به وجود مشکلات و چالش‌های بسیار در سیستم درمانی کشورش اذعان کرد. با این وجود اقداماتش را درخصوص مسائل آموزشی و اقتصادی قابل دفاع خواند.

به گزارش «ایسنا» دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل در جریان مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی گلوبال از اقدامات دولتش در اقتصاد و آموزش دفاع کرد. این در شرایطی است که روزنامه‌نگاران همواره از دوران ریاست‌جمهوری روسف که به فساد آلوده است، انتقاد می‌کنند.

روسف در مصاحبه ۱۵ دقیقه‌ای خود در جریان کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ماه اکتبر درخصوص دادگاه سال ۲۰۱۲ درباره پرداخت پول به رای‌دهندگان برای مشارکت در انتخابات اظهارنظری نکرد؛ اما با این حال وی اذعان کرد که مشکلات بسیاری در سیستم بهداشت و درمان برزیل وجود دارد. به‌رغم رشد پایین اقتصادی، روسف پیش‌بینی کرد که در نیمه دوم سال جاری میلادی اقتصاد روند رو به رشدی را طی کند.