افزایش تولیدات صنعتی آمریکا - ۲۶ مرداد ۹۳

گروه بین‌الملل: تولیدات صنعتی آمریکا در ماه ژوئیه افزایش یافت و تولید خودرو رکورد بیشترین رشد را طی پنج سال گذشته شکست. این مساله موجب تقویت اقتصاد در آغاز فصل سوم می‌شود. به گزارش رویترز، فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد: تولیدات کارخانه‌ای پس از رشد ۳/۰درصدی در ماه ژوئن، در ماه ژوئیه یک درصد افزایش یافته است. این بیشترین افزایش از ماه فوریه تاکنون به شمار می‌رود و نشان‌دهنده افزایش تولید در همه بخش‌های عمده است. براساس این گزارش، تولید خودرو با افزایش ۱/۱۰درصدی رو به رو شده است که بیشترین افزایش از ژوئیه سال ۲۰۰۹ تاکنون به شمار می‌رود. همچنین تولید ماشین‌آلات، کامپیوتر و کالاهای الکترونیکی به شدت افزایش یافته است. اقتصاددانان معتقدند این مساله نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری کسب و کارها در فصل جاری است. افزایش سرمایه‌گذاری کسب و کارها برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار ضروری است. این در شرایطی است که اقتصاد آمریکا در فصل دوم با نرخ سالانه ۰/۴درصد رشد کرد و اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند اقتصاد این کشور در فصل سوم بین ۵/۲ تا ۰/۳درصد رشد خواهد کرد.

گزارش دیگری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی در ماه اوت به طور غیرمنتظره به کمترین سطح طی ۹ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش بلومبرگ، شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان دانشگاه میشیگان از ۸/۸۱ واحد در ماه ژوئیه به ۲/۷۹ واحد در ماه اوت کاهش یافت که کمترین سطح از ماه نوامبر تاکنون است. کاهش اعتماد به این دلیل است که خانوارها معتقدند درآمدها با سرعت رشد قیمت‌ها، افزایش نخواهد یافت.