گروه بین‌الملل: وزارت کشور مصر اعلام کرده است که هفت نفر به ظن اقدام به تجاوز جنسی در جشن پیروزی عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور جدید مصر، بازداشت شده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد گروهی از مردان در قاهره به دختری جوان هتک حرمت می‌کنند. او زخمی و کبود شده است و پلیس با دشواری او را از جمعیت بیرون می‌برد.

روشن نیست که آیا این ویدئو قطعا به جشن دیروز مربوط است یا خیر، اما شاهدان عینی می‌گویند آنچه در ویدئو می‌بینند مشابه اتفاقاتی است که روز دوشنبه افتاده است.

پلیس مصر می‌گوید ۲۷ مورد شکایت درباره آزار جنسی در مراسم دوشنبه ثبت شده است. وزارت کشور مصر می‌گوید از روی فیلم‌هایی که دوربین‌های امنیتی و حاضران گرفته‌اند به نظر می‌رسد تجاوزها برنامه‌ریزی شده است و گروه مردان، قربانیان بالقوه را در جمعیت شناسایی می‌کرده‌اند. خشونت علیه زنان مشکلی جدی در مصر به شمار می‌رود و پیش‌تر هم اتفاقات مشابه در جریان رویدادهای سیاسی این کشور افتاده بود. هفته گذشته مقام‌های مصری برای اولین بار آزار جنسی را جرم تلقی کردند و برای آن مجازاتی تا پنج سال حبس در نظر گرفتند.