گروه بین‌الملل: ارتش نیجریه اعلام کرد از محل نگهداری دختران ربوده شده توسط گروه تندرو بوکوحرام اطلاع دارد. رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه گفت که ارتش تصمیم ندارد برای نجات دختران جان آنها را به خطر اندازد. رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه اطلاع مقامات نظامی این کشور از محل نگهداری دختران دانش‌آموز ربوده شده توسط گروه تروریستی بوکوحرام را خبری خوش برای خانواده‌‌های آنها می‌داند.

به گزارش دویچه وله، الکس باده که دوشنبه در ابوجا، پایتخت نیجریه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در عین حال تاکید کرد که ارتش برای نجات این دختران وارد عملیات نخواهد شد.

او تصریح کرد که ارتش در پی یافتن راه‌حلی برای بازگرداندن دختران دانش‌آموز ربوده شده است؛ اما برای اینکه جان آنها را به خطر نیندازد به خشونت متوسل نخواهد شد.

ارتش و دولت نیجریه پس از ربوده شدن بیش از ۲۰۰ دختر دانش‌آموز توسط گروه تندرو بوکوحرام از سوی محافل بین‌المللی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

این دختران ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) توسط گروه افراطی گروه بوکوحرام در روستایی در شمال نیجریه ربوده شدند.

رئیس‌جمهوری نیجریه چند هفته پس از این حادثه و با افزایش انتقادهای بین‌المللی ناگزیر به پذیرش کمک خارجی برای نجات دختران ربوده شده شد. عملیات ضد تروریستی نجات این دختران با شرکت هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و تیم‌های کارشناسی از فرانسه، بریتانیا و اسرائیل در جریان است.

افزایش حملات تروریستی

همزمان با تلاش ارتش نیجریه برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای نجات دختران ربوده شده توسط گروه بوکوحرام، این گروه حملات تروریستی خود را گسترش داده است.

روز دوشنبه انفجار یک بمب در شهر جوس در مرکز نیجریه دست‌کم چهار سرباز را به کام مرگ کشید.

چند ساعت پیش از آن نیز تروریست‌ها در یک بازار محلی در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه، حمام خون به راه انداختند.

در این حادثه افراد مسلح موتور سوار به روی جمعیت حاضر در بازار آتش گشودند و دست‌کم ۲۴ نفر را به قتل رساندند.

به نقل از روزنامه «ونگارد»، چاپ نیجریه، تروریست‌ها با استفاده از مواد منفجره به چندین خانه نیز حمله کردند.

ساکنان روستاهای اطراف بازار افراط‌گرایان بوکوحرام را مسوول این حملات می‌د‌انند. مدارس ایالت بورنو از بیم حملات تروریستی گروه بوکوحرام به مدت نامعلومی تعطیل شده‌اند.

احتمال داده می‌شود که دختران ربوده شده توسط گروه بوکوحرام در جنگل‌های این ایالت نگهداری ‌شوند.

اعضای بوکوحرام که خواستار تشکیل حکومتی اسلامی هستند از سال ۲۰۰۹ میلادی حملات تروریستی خود علیه نیروهای پلیس، ارتش، کارمندان دولت، کلیساها و مدارس نیجریه را آغاز کرده‌اند.

تاکنون هزاران نفر در حملات تروریستی گروه بوکوحرام جان خود را از دست داده‌اند.

محمد سعد ابوبکر سوم، رهبر مسلمانان نیجریه از منتقدان گروه بوکوحرام به شمار می‌رود. او در سخنرانی خود در مسجد ملی ابوجا تاکید کرد که «در اسلام جایی برای تروریست‌ها نیست» و از مسلمانان نیجریه خواست «یک‌صدا تمامی فعالیت‌های تروریستی را محکوم کنند.»