گروه بین‌الملل- در جلسه روزچهارشنبه پارلمان لبنان در دور اول رای‌گیری سمیر جعجع ۴۸ رای از مجموع ۱۲۴ رای را از آن خود کرد اما چون به حد نصاب لازم نرسید، نتوانست عنوان رئیس‌جمهوری لبنان را از آن خود کند. به گزارش ایسنا، جعجع باید در دور اول رای‌گیری ۸۶ رای را از آن خود می‌کرد.

رای‌گیری در پارلمان لبنان برای تعیین رئیس‌جمهوری جدید به عمل آمد و بر اساس آن «سمیر جعجع» ۴۸ رای و «هنری حلو» ۱۶ رای را به دست آوردند و تعداد ۵۲ ورقه سفید داده شد. ۷ رای باطله نیز داده شد که نام‌های رشید کرامی، طونی فرنجیه و دانی شمعون روی آنها نوشته شده بود.

سمیر جعجع متهم به قتل این سه تن است و به همین دلیل ۱۱ سال را در زندان گذرانده است. یک رای هم به نام امین جمیل به صندوق انداخته شد در حالی که وی کاندیدا نبوده است. بر این اساس مرحله اول انتخابات برگزار شد اما کسی نتوانست برای ریاست جمهوری رای لازم را به دست آورد. نبیه بری چهارشنبه آینده را برای برگزاری جلسه دوم و مرحله دوم انتخابات اعلام کرد. در مرحله دوم به شرط حضور دو سوم نمایندگان در مجلس (۸۶ نماینده)، رای گیری انجام می‌شود که در این مرحله نصف به علاوه یک درصد آرا برای انتخاب رئیس‌جمهوری کفایت می‌کند. نتایج امروز جلسه پارلمان پیشتر پیش‌‌بینی شده بود.