گروه بین‌الملل- رییس صندوق بین‌المللی پول(IMF) اعلام کرد پس از اینکه توافق بودجه‌ای در واشنگتن و برنامه فدرال رزرو برای کاهش خرید اوراق قرضه تردیدها درباره آینده اقتصادی آمریکا را برطرف کرد، صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز رشد اقتصادی این کشور را بهبود می‌دهد. به گزارش بلومبرگ، «کریستین لاگارد»، رییس صندوق بین‌المللی پول، در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت:«به نظر ما برای سال ۲۰۱۴ اطمینان بیشتری وجود دارد.» لاگارد افزود: «کاهش نرخ بیکاری، اقدام هفته گذشته فدرال رزرو و توافق بودجه‌ای دولت همه اینها نشان‌دهنده چشم‌اندازی قوی‌تر برای سال ۲۰۱۴ است و ما را برآن می‌دارد تا پیش‌بینی خود را افزایش دهیم.»

هفته گذشته فدرال رزرو اعلام کرد از ماه ژانویه خرید اوراق قرضه از ۸۵ میلیارد دلار در ماه به ۷۵ میلیارد دلار کاهش می‌یابد. این ابراز خوش‌بینی لاگارد پس از آن بیان شد که گزارشی نشان داد بازار کار درحال بهبود است و سرمایه‌گذاران موجب شدند بازار سهام به رکورد بالاترین سطح برسد. در ماه اکتبر، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد اقتصاد آمریکا پس از رشد ۶/۱ درصدی در سال جاری، در سال ۲۰۱۴، ۶/۲ درصد رشد خواهد کرد. لاگارد در این مصاحبه نگفت پیش‌بینی جدید صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی آمریکا چه میزان خواهد بود. صندوق بین‌المللی پول به‌طور معمول پیش‌بینی‌های جدید خود را در ماه ژانویه منتشر خواهد کرد.

لاگارد همچنین گفت: کاهش نرخ بیکاری که از ۳/۷ درصد در ماه اکتبر به ۷ درصد در ماه نوامبر افت کرد، ادامه خواهد یافت. زیرا اطمینان از این مساله که اقتصاد در مسیر رشد پایدار قرار دارد، افزایش یافته است. او از کنگره آمریکا خواست «مسوولیت‌پذیر» باشد و در شرایطی که وزارت خزانه‌داری در ماه فوریه به سقف استقراض نزدیک می‌شود، با بحث‌های بیهوده این بهبود اقتصادی را تهدید نکند.

رییس صندوق بین‌المللی پول در این مصاحبه همچنین از احتمال ورودش به عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه خبر داد.

به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، لاگارد رییس صندوق بین‌المللی پول در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری فرانسه گفت: «زمان همه چیز را نشان خواهد داد.»

با این وجود او تاکید کرد درصورتی که تصمیم وی برای ورود به عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه جدی باشد، از سوی جناح مخالف کاندیدا خواهد شد. انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

لاگارد ظاهرا قصد دارد با کاندیداتوری از سوی جناح مخالف، رییس‌جمهوری سوسیالیست فرانسه را به چالش بکشد.