گروه بین‌الملل- یک بررسی نشان داد، اگر در این مقطع زمانی همه‌پرسی در آلبانی در خصوص الحاق این کشور به اتحادیه اروپا برگزار شود، ۸۵ درصد آلبانیایی‌ها به نفع آن رای می‌دهند. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزای فرانسه، نتایج این بررسی که توسط نهاد مطالعات بین‌الملل انجام شد، به دفتر اطلاعاتی اتحادیه اروپا ارائه شد. حدود شش درصد پاسخ‌دهندگان به عضویت در اتحادیه اروپا «نه» گفتند و ۹ درصد پاسخ دادند: «نمی‌دانم».

«اتوره سکوئی»، رییس هیات اتحادیه اروپا در آلبانی به هنگام ارائه این بررسی گفت: آلبانیایی‌ها نشان دادند که حامی اروپا هستند و می‌خواهند آلبانی یک کشور عضو اتحادیه اروپا شود.

سکوئی گفت: این بررسی دلایلی را که اکثر آلبانیایی‌ها به خاطر آنها حامی عضویت آلبانی در اتحادیه اروپا هستند به وضوح نشان می‌دهد.

این دلایل مربوط به استاندارد زندگی، فرصت‌های استخدامی بهتر، حاکمیت قانون، فقر کمتر و دموکراسی بیشتر می‌شوند.

وی این حقیقت را که آلبانیایی‌ها فهمیده‌اند فرآیند یکپارچگی با اتحادیه اروپا تغییر در به روزرسانی را برای این کشور به ارمغان می‌آورد و کمک می‌کند بهتر و تاثیرگذارتر کار کند، بسیار مهم قلمداد کرد.

سکوئی عنوان کرد: جالب است که امسال، این بررسی به طور خاص روی جنبه‌های اقتصادی و تجاری متمرکز شد. وی افزود: ۷۳ درصد جامعه تجار طرفدار یکپارچگی آلبانی با اتحادیه اروپا یا عضویت در آن هستند.

وی اعلام کرد: این به معنی آن است که آلبانیایی‌ها واقعیت را می‌دانند و آن را تصدیق می‌کنند، زیرا حقیقت این است که ۸۰ درصد آلبانی‌ به اتحادیه اروپا می‌رود؛ در مقابل اتحادیه اروپا نیز ۶۵ درصد واردات این کشور را فراهم می‌کند.