گروه بین‌الملل- دیکتاتور مصر با تاکید بر اینکه رییس‌جمهوری این کشور باید از اعضای ارتش باشد، اعلام کرد: تحصن‌کنندگان در میدان رابعه العدویه «شستشوی مغزی» شده‌ بودند. به گزارش «ایسنا»،‌ روزنامه مصری الیوم السابع با انتشار نواری صوتی منسوب به حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر به نقل از وی اعلام کرد: پیش‌تر بر این باور بودم که عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر وابسته به اخوان‌المسلمین است، اما برایم ثابت شد که وی شخصی زیرک است.
مبارک با بیان اینکه رییس‌جمهوری مصر باید از اعضای ارتش این کشور باشد، عنوان کرد: حبیب العادلی، وزیر کشور اسبق مصر می‌توانست سه روزه اوضاع کشور را آرام کند، در حالی که سامی عنان، رییس سابق ستاد ارتش مصر این توانایی را نداشت.
دیکتاتور سابق مصر در ادامه به تجمعات اخیر حامیان اخوان‌المسلمین و محمد مرسی، رییس‌جمهوری برکنار شده مصر در میدان‌های رابعه العدویه و النهضه اشاره و اعلام کرد که تحصن‌کنندگان در میدان رابعه العدویه «شستشوی مغزی» شده‌ بودند.
وی تاکید کرد که محمد مرسی با اتخاذ تصمیم آزادی «تروریست‌ها» باعث هرج ومرج در شبه جزیره سینا شد. مبارک در ادامه آمریکا را آغازگر انقلاب ژانویه سال ۲۰۰۵ خواند و گفت: من در سال ۲۰۱۰ احساس کردم که آمریکا به هر طریقی، قصد دارد مرا برکنار کند، آمریکایی که داستان انتقال وراثتی حکومت به پسرم جمال را مطرح کرد. وی مدعی شد: حماس سربازان مصری را در مرزهای مصر با غزه به قتل رساند، اما غیر ممکن است که مرسی در این مورد حرفی به میان آورد یا درباره آن تحقیق کند؛ زیرا این خود حماس بود که مرسی را از زندان فراری داد.
مبارک در پایان اعضای اخوان‌المسلمین مصر را «افرادی دیوانه» توصیف کرد که سربازان مصری را می‌کشند و درصدد بر هم زدن نظم ارتش هستند.
وی در خصوص تظاهرات حامیان محمد مرسی که از زمان عزل وی تا کنون ادامه یافته است، گفت: اگر اخوانی‌ها مجددا بازداشت شوند، تظاهرات آنها پایان می‌یابد.
دیکتاتور سابق مصر از این مساله پرده برداشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از برکناری نظام وی به او پیشنهاد داده بود که ساکنان نوار غزه را در شبه جزیره سینا سکنی دهد، اما وی با این موضوع مخالفت کرد.