گروه بین‌الملل- درپی کندی رشد درآمدها، هزینه مصرف‌کننده در آمریکا در ماه ژوئیه کاهش یافت. این مساله نشان‌دهنده آن است که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان فصل سوم را با کندی رشد آغاز کرده است. به گزارش بلومبرگ، براساس آمار منتشر شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا خرید پس از رشد ۶/۰ درصدی در ماه ژوئن، در ماه ژوئیه ۱/۰ درصد افزایش یافته است. همچنین، گزارش‌ دیگری نشان داد فعالیت کسب‌‌و‌کارها در ماه جاری افزایش یافته است. افزایش درآمدها به زحمت متناسب با رشد تورم است که این مساله نشان می‌دهد برای تقویت رشد اقتصادی، مشاغل باید افزایش یابد. همزمان، افزایش ارزش مسکن موجب افزایش خرید لوازم خانگی و خودرو توسط خانوارها می‌شود و همین موضوع باعث شده است فورد موتور پیش‌بینی کند این شرکت در ماه جاری بهترین فروش را از سال ۲۰۰۷ تاکنون ثبت خواهد کرد.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا همچنین نشان داد درآمدها پس از رشد ۳/۰ درصدی در ماه ژوئن، در ماه ژوئیه ۱/۰ درصد افزایش یافته است. این در شرایطی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی بلومبرگ افزایش ۲/۰ درصدی درآمدها را انتظار داشتند. درآمدها پس از کسر مالیات نسبت به ژوئیه سال ۲۰۱۲، ۲/۲ درصد رشد کرده است.

این افزایش به اندازه‌ای بود که با تورم هماهنگ باشد. شاخص قیمت وزارت بازرگانی، در ماه ژوئیه نسبت به همین ماه در سال ۲۰۱۲، ۴/۱ درصد رشد کرده است. گرچه این بیشترین افزایش از ماه فوریه تاکنون است، اما تورم همچنان کمتر از ۲ درصد تعیین شده توسط فدرال رزرو قرار دارد. بدون در نظر گرفتن قیمت انرژی و مواد غذایی، شاخص قیمت هزینه مصرف‌کننده پس از رشد ۲/۰ درصدی در ماه ژوئن، در ماه ژوئیه ۱/۰ درصد افزایش یافته است. این شاخص نسبت به سال گذشته رشد ۲/۱ درصدی را ثبت کرده است.

از سوی دیگر، فعالیت کسب‌‌و‌کارهای آمریکا در ماه اوت برای چهارمین ماه متوالی با افزایش رو به رو شد. این مساله نشان می‌دهد بخش تولیدی آنقدر قوی هست که از احیای اقتصادی در این کشور حمایت کند. شاخص کسب‌‌و‌کار ام‌ان‌آی شیکاگو ریپورت به ۵۳ واحد افزایش یافت. این شاخص در ماه ژوئیه به ۳/۵۲ واحد رسیده بود. متوسط این شاخص در سال ۲۰۱۲، ۶/۵۴ واحد و در سال ۲۰۱۱، ۸/۶۲ واحد بود.

همچنین، شاخص شیکاگو از سفارشات جدید از ۹/۵۳ واحد در ماه ژوئیه به ۲/۵۷ واحد در ماه اوت افزایش یافت که بیشترین سطح از ماه مه تاکنون است. شاخص استخدام از ۶/۵۶ واحد به ۹/۵۴ واحد کاهش یافت. شاخص تولید نیز از ۶/۵۳ واحد در ماه ژوئیه به ۵۳ واحد در ماه اوت افت کرد.