گروه بین‌الملل- آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان، نسبت به رشد اقتصادی کشورش در سال ۲۰۱۴ ابراز امیدواری و خوش‌بینی کرد. به گزارش یورونیوز، دولت ساماراس پیش‌بینی می‌کند افت تولید ناخالص داخلی یونان را از ۴/۶ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۳/۴ درصد تا پایان سال جاری میلادی خواهد رساند. دولت یونان همچنین پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد در سال ۲۰۱۴ رشد ۲/۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان می‌گوید: «رسیدن به تعادل بودجه‌ای به معنای آن است که کشور می‌تواند روی پاهای خود بایستد و این نشان‌دهنده آن است که تا آخر سال از میزان بدهی‌های دولتی کاسته خواهد شد. طلبکاران ما نیز آماده همکاری هستند. تعادل بودجه‌ای همچنین به معنای آن است که یونان به اهداف خود رسیده و برای خروج از سیاست‌های ریاضت اقتصادی اولین قدم موثر را برداشته است.» یونان از شش سال گذشته تاکنون در رکود اقتصادی بسر می‌برد و بدهی دولتی این کشور ۳۲۱ میلیارد یورو برآورد شده است.

ایجاد اصلاحات و اعمال برنامه‌های ریاضت اقتصادی به منظور برون رفت کشور از بحران، مورد استقبال مردم و سندیکاها قرار نگرفته است. اتحادیه‌های کارگری روز شنبه به برپایی تظاهراتی در شهر سالونیک در شمال یونان فراخوان داده‌اند.

تظاهرات شهروندان یونانی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت

شماری از منتقدان سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت یونان در دومین شهر بزرگ این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش «ایلنا» به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان یونانی با حضور در خیابان‌های شهر «تسالونیکی» مخالفت خود را با ادامه برنامه‌های ریاضتی دولت اعلام کردند.

برخی گزارش‌ها حاکی از درگیری معترضان با نیروهای امنیتی است. پیش از برگزاری این تظاهرات، تدابیر امنیتی در شهر تسالونیکی تشدید شده بود. این تظاهرات اندکی پس از سخنرانی «آنتونیس ساماراس» نخست‌وزیر یونان درباره سیاست‌های اقتصادی این کشور برگزار شد.

یونان از شش سال گذشته تا کنون در رکود اقتصادی به سر می‌برد و بدهی دولتی این کشور ۳۲۱ میلیارد یورو برآورد شده است. ایجاد اصلاحات و اعمال برنامه‌های ریاضت اقتصادی به منظور برون‌رفت کشور از بحران مورد استقبال مردم و سندیکا‌ها قرار نگرفته است.