ایسنا- دولت اضطراری فلسطین به ریاست «سلام خالد فیاض»، در برابر رییس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دولت اضطراری فلسطین که به دستور محمود عباس (ابومازن)، رییس تشکیلات خودگردان آن هم پس از انحلال دولت متحد ملی فلسطین تشکیل شده، در مراسم تحلیف خود سوگند یاد کرد که از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی به ملت فلسطین و حل بحران‌های داخلی فلسطین کوتاهی نکند. سخنگوی تشکیلات خودگردان هم‌چنین اعلام کرد: هر قانون و اقدامی ‌که مغایر با دولت اضطراری فلسطین باشد، لغو خواهد شد.

به گفته خبرنگار الجزیره اکثر این وزیران به غیر از فیاض و عبدالرزاق یحیی، وزیر کشور که آشکارا به جریان سیاسی فتح وابسته هستند، وزیرانی از تاجران و کارشناسان مستقل با گرایش به فتح هستند.

این درحالی است که سلام فیاض، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این دولت اضطراری در پیام به ملت فلسطین اعلام کرد: این دولت در شرایط بسیار حساس و سخت تشکیل شده است، اما با تحمل همه مسوولیت‌های خود در قبال ملت شریف فلسطین متعهد می‌شود که به تمام مسوولیت‌های خود جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: این دولت اضطراری به برنامه سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین که همان سیاستی است که ابومازن در پیش گرفته، متعهد است و به همان سیاست عمل می‌کند و تلاش خواهد کرد که وضعیت بحرانی فلسطین را به سمت و سوی بهبود پیش برد، به خصوص در زمینه فشارهای اقتصادی و ایجاد امنیت و ثبات سیاسی.

این درحالی است که دولت حماس بلافاصله پس از مراسم تحلیف دولت اضطراری فلسطین اعلام کرد: این دولت غیرقانونی و نامشروع است و ما هیچ‌گونه تعاملی نمی‌توانیم با یک دولت نامشروع و غیر‌قانونی داشته باشیم.