ایسنا- نخست وزیر انگلیس امروز برای انجام آخرین گفت‌وگوی خود به عنوان نخست‌وزیر انگلیس با رییس‌جمهور آمریکا پیش از استعفایش ‌به واشنگتن خواهد رفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تونی بلر، نخست وزیر انگلیس در مذاکرات روز چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ی هفته جاری خود با جورج بوش، رییس‌جمهور آمریکا در مورد آخرین مناقشات در عراق و افغانستان و هم‌چنین حضور در نشست گروه هشت که قرار است ماه آینده در آلمان برگزار شود، گفت‌وگو خواهد کرد.

اما همزمان با آمادگی بلر ۵۴ ساله برای کناره‌گیری از قدرت پس از ۱۰ سال این دیدار واکنش‌های زیادی را در خصوص ائتلاف وی با کسی که به گفته‌ یک مفسر انگلیسی «خطرناک‌ترین و بی‌توجه‌ترین رهبر آمریکا پس از جنگ دوم جهانی» نامیده شده،‌ بوجود می‌آورد.

با توجه به آینده، مذاکرات بوش و بلر هم‌چنین این سوال را مطرح خواهد کرد که «ارتباط ویژه» میان لندن و واشنگتن پس از کنار رفتن بلر از سمت نخست وزیری انگلیس و در زمان فعالیت گوردون براون، جانشین احتمالی بلر چگونه خواهد بود.

بوش هفته‌ گذشته با ادای احترام به بلر که موفق به کسب مدال افتخار از کنگره‌ی آمریکا در سال ۲۰۰۳ شد، گفت: دلم برای بلر تنگ می‌شود. بلر یک شخص فوق‌العاده است. او دوست خوب من است.

همزمان با آمادگی نخست وزیر انگلیس برای کناره‌گیری از قدرت اکثر مردم انگلیس از جانشین احتمالی بلر می‌خواهند که لندن روابط متفاوت‌تری با واشنگتن داشته باشد.

براون که از وی به عنوان جانشین احتمالی بلر یاد می‌شود از حضور نیروهای انگلیس در عراق حمایت کرده است. وی پذیرفته است که در عراق اشتباهاتی صورت گرفته اما معتقد است که خروج فوری نیروهای خارجی از عراق یک اشتباه است.

براون برای آمادگی هر چه بیشتر در به دست گرفتن قدرت در ماه آوریل با بوش دیدار کرد. بوش در این دیدار از براون به عنوان فردی متفکر یاد کرد. براون نیز در گفت‌وگو با مجله‌ تایم گفت: بوش رهبر منتخب مردم آمریکا است، از فرصتی که بدست آمد تا با بوش دیدار کنم، خرسندم.