گروه بین‌الملل- دادگاه عالی پاکستان دیروز ،چهارشنبه، راجه پرویز اشرف، نخست‌وزیر این کشور را برای بیان برخی توضیحات در ارتباط با موضعی که در ارتباط با پرونده فساد مالی آصف‌علی زرداری رییس‌جمهوری این کشور اتخاذ کرده است، احضار کرد. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی پاکستان راجه پرویز اشرف را به دلیل نادیده گرفتن دستور دادگاه مبنی بر درخواست از مقام‌های سوئیس برای به جریان انداختن مجدد پرونده زرداری، احضار کرد.

دادگاه عالی پاکستان بعد از آن اشرف را احضار کرد که دولت این کشور بار دیگر با درخواست دادگاه عالی مبنی بر به جریان انداختن مجدد پرونده فساد مالی علیه زرداری مخالفت کرد. عرفان قدیر، دادستان کل پاکستان، پیش از این با تاکید بر لزوم از سرگیری رسیدگی به پرونده فساد مالی زرداری گفت که نخست‌وزیر جدید پاکستان نیز با دنبال کردن رویکرد نخست‌وزیر قبلی، با درخواست دادگاه مخالفت کرده است. بنا بر این گزارش، دادگاه عالی پاکستان از دولت این کشور خواسته است با نوشتن نامه‌ای به مقام‌های سوئیس، خواستار از سرگیری رسیدگی به پرونده زرداری شوند ولی دولت پاکستان با تاکید بر این‌که زرداری از مصونیت قضایی برخوردار است، با این درخواست مخالفت می‌کند.

پرونده‌ای که زرداری در آن به اختلاس چند میلیارد دلاری متهم شده است به دهه ۹۰ میلادی بازمی‌گردد.

یوسف‌رضا گیلانی، نخست‌وزیر سابق پاکستان، بعد از آن‌که درخواست دادگاه برای از سرگیری رسیدگی به پرونده زرداری را رد کرد، سلب صلاحیت و از سمت خود برکنار شد.