گروه بین‌الملل- در پی حمله افراد مسلح به پلیس مصر در شبه جزیره سینا، نیروی هوایی این کشور دیروز،چهارشنبه، با بمباران مواضع این افراد ۲۰ تن از آنها را کشت و ده‌ها تن را زخمی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دو هلی‌کوپتر نیروی هوایی مصر با حمله به افراد مسلح در شبه جزیره سینا ۲۰ تن از آنها را کشت و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرد که این امر در واکنش به حمله افراد مسلح به گشتی‌های پلیس و نیروهای امنیتی مصر صورت گرفت. از سوی دیگر شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که سه‌شنبه شب افراد مسلح در سه کمین جداگانه به نیروهای امنیتی و ارتش مصر در شبه جزیره سینا حمله کردند که این حمله به زخمی شدن یک افسر پلیس و چندین سرباز مصری منجر شد.

بنابه گفته مقامات مصری پس از حمله افراد مسلح به نیروهای مصری تبادل آتش میان دو طرف آغاز شد و مهاجمان پس از لحظاتی درگیری مجبور به فرار به مناطق کوهستانی اطراف شدند.

این تحولات تنها ساعتی پس از آن صورت گرفت که مقامات مصری از جمله محمد حسین طنطاوی، وزیر دفاع مصر، احمد طیب، شیخ الازهر، سامی عنان، رییس ستاد مشترک و جمع دیگری از مسوولان مصری با حضور در مراسم تشییع جنازه ۱۶ نظامی این کشور که توسط افراد مسلح در صحرای سینا کشته شده بودند، بر حمایت خود از عملیات ارتش و نیروهای مسلح در شبه جزیره سینا تاکید کردند.

از سوی دیگر مراد موافی، رییس دستگاه امنیتی مصر اعلام کرد که سازمان امنیت عمومی مصر پیش از حملات سینا از وقوع آن اطلاع داشته اما به دلیل آنکه این سازمان یک نهاد اجرایی نیست وظیفه‌ای برای جلوگیری از آن نداشته است.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان اطلاعاتی مصر تنها مسوول جمع‌آوری اطلاعات است و وظیفه اجرای تدابیر لازم برای رویارویی با این گونه اقدامات را ندارد.