گروه بین‌الملل- میزان ثروت و دارایی ۵۰ ثروتمند بزرگ عرب در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال قبل بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت و به ۲۴۵ میلیارد دلار رسید. به گزارش فارس، نشریه عربین بیزینس در تازه‌ترین گزارش خود نوشت میزان ثروت و دارایی این ۵۰ نفر در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۲۴۵ میلیارد دلار رسیده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

در صدر این فهرست الولید، شاهزاده عربستان، با ثروت ۴/۲۰ میلیارد دلار قرار دارد. وی رییس شرکت کینگدام هلدینگ است. محمد بن عیسی الجابر عربستانی نیز با ۱۲ میلیارد دلار ثروت و دارایی در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد. خاندان علایان سعودی نیز با ۹/۱۱ میلیارد دلار در رتبه سوم و محمد المعودی نیز در رتبه چهارم قرار دارند.

ناصر الخرافی که سال گذشته در رتبه سوم این فهرست قرار داشت امسال به رتبه ششم تنزل کرده است. ثروت ده سرمایه دار بزرگ عرب به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد که این رقم نسبت به سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

عربستان بیشترین تعداد ثروتمند را در این فهرست دارد و پنج ثروتمند نخست این فهرست از این کشور هستند. در مجموع ۳۲ ثروتمند در این فهرست از عربستان هستند. در این فهرست ۲۴ تازه وارد وجود دارد که ۲۰ نفر از آنها از عربستان هستند. امارات و کویت چهار نماینده در این فهرست دارند و مصر نیز سه نماینده در اختیار دارد. لبنان نیز دو نماینده در این فهرست دارد و کشورهای عراق، فلسطین، قطر و سوریه نیز یک نماینده دارند.