گروه بین‌الملل‌- ‌سید محمد حسین فضل الله از مراجع شیعیان لبنان در سن هفتاد و پنج سالگی در بیروت درگذشت. او روز جمعه به دلیل خونریزی داخلی به بیمارستانی در بیروت منتقل شد. فضل‌الله در شهر نجف در عراق از خانواده‌ای لبنانی متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را در این شهر انجام داد و سپس به لبنان بازگشت.

سیدمحمدحسین فضل‌الله از رهبران معنوی جنبش حزب‌الله لبنان که در سال ۱۹۸۲ تاسیس شد، به شمار می‌رفت. او به دلیل حضور گروهی از شاگردانش در رده‌های رهبری و میانی حزب‌الله، همواره با این گروه در ارتباط بود. علامه فضل‌الله از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹- ۱۳۵۷- پشتیبانی کرد و مقلدان زیادی در میان شیعیان داشت.

این مرجع تقلید شیعیان لبنان از مقاومت مسلحانه در برابر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به «اشغالگری» حمایت می‌کرد و منتقد سرسخت سیاست‌های آمریکا در منطقه بود. از او به خصوص در سال‌های اخیر به عنوان یک روحانی با دیدگاه‌های میانه‌رو در زمینه مسائل اجتماعی به خصوص زنان یاد شده‌است. او چندین مرکز خیریه، بهداشتی و مرکز آموزش‌های دینی از جمله حوزه علمیه ویژه زنان راه‌اندازی کرد. علامه فضل‌الله یک بار هدف سوء قصد قرار گرفت اما از آن نجات یافت.