ایسنا- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام این که حاضر است ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی را در مقابل شلیط آزاد کند، تاکید کرد که این رژیم هرگز هر بهایی را در مقابل آزادی شلیط نمی‌پردازد.

بنا به اعلام پایگاه اینترنتی الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنرانی‌ای تلویزیونی تصریح کرد: دولت اسرائیل مصمم به پرداخت بهای سنگین برای آزادی گلعاد شلیط، سرباز اسیر شده اسرائیلی، است، اما نمی‌توانیم بگوییم که حاضریم به هر بهایی او را آزاد کنیم. نتانیاهو در خصوص آزادی یک هزار اسیر فلسطینی در ازای شلیط اعلام آمادگی کرد و در عین حال گفت: این مساله تصمیم پیچیده‌ای است.

نتانیاهو تاکید کرد: ما تنها از نجات مردم صحبت نمی‌کنیم، بلکه از در معرض خطر قرار گرفتن آنها صحبت می‌کنیم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان داشت:‌ من شرط آزادی ۱۰۰۰ زندانی حماس را در مقابل آزادی گلعاد شلیط می‌پذیرم و آماده پرداخت این بها هستم.

وی تاکید کرد: دو شرط اصلی وجود دارد که بدون آن دو، هرگز تبادل اسرا صورت نخواهد گرفت. نخست این است که اجازه داده نشود خرابکاران خطرناک به کرانه باختری بازگردند و من پیشنهاد می‌کنم که آنها به نوار غزه یا به عنوان مثال به تونس تبعید شوند. نتانیاهو افزود: دومین شرط این است که کسانی که دست به کشتارهای مهم زده‌اند، هرگز آزاد نخواهند شد تا اینکه بار دیگر امکان حمله به اسرائیل را نداشته باشند.