ایسنا- حامد کرزای گفت که حاضر نیست حتی یک روز بیشتر از خواست مردم، در مقام خود باقی بماند.

حامد کرزای، رییس‌جمهور افغانستان، امکان شرکت خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور را رد نکرد. وی در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان در کابل به خبرنگاران گفت که در چهار سال گذشته، به برخی اهداف مورد‌نظر خود دست یافته است. کرزای گفت، اگرچه تمایلی به شرکت در انتخابات آینده ندارد، اما به خاطر پیگیری اهداف خود می‌خواهد اگر مردم باز هم به او رای دهند، در مقام خود باقی بماند.

رییس‌جمهور افغانستان شایعه تصمیم آمریکا به جایگزینی فرد دیگری به جای وی را رد کرد.

وی گفت: رییس‌جمهور افغانستان را مردم افغانستان با رای خود انتخاب می‌کنند، نه آمریکا.

حامد کرزای همچنین امکان برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی کشورش را رد کرد. وی گفت: سازمان ملل‌متحد مایل است که به دلیل سنگین بودن هزینه برگزاری دو انتخابات جداگانه، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری همزمان برگزار شود. از هفت - هشت ماه پیش، گفت‌وگو و مذاکره در این مورد ادامه دارد و سرانجام دولت افغانستان برای حفظ پایپندی به قانون اساسی، تصمیم گرفته دو انتخابات جداگانه برگزار شود.

دوره ریاست جمهوری کرزای سال آینده میلادی (۲۰۰۹) و دوره کاری پارلمان این کشور، یک سال پس از آن به پایان می‌رسد. کرزای گفت که یک راه پیشنهاد شده، این است که وی دوره ریاست جمهوری خود را به مدت یک‌سال تمدید کند تا با پایان یافتن دوره جاری پارلمان، هر دو انتخابات به طور همزمان برگزار شود. وی گفت: من این پیشنهاد را رد کردم، زیرا قانون اساسی نباید دست بخورد. رییس‌جمهور افغانستان به صراحت گفت: حاضر نیستم حتی یک روز اضافه‌تر از رای مردم، در این مقام باقی بمانم.