خبرگزاری مهر- رییس جمهوری عراق با اعلام حمایت مجدد خود از نخست وزیر منتخب این کشور، از آمادگی خودبرای کناره‌گیری از پست‌های کلیدی همچون ریاست جمهوری در برابر تصدی پست‌های دفاعی خبر داده است. به گزارش پایگاه اینترنتی النهرین، جلال طالبانی شنبه شب در گفت‌وگو با تلویزیون العراقیه عراق اعلام کرد: ما خواهان موفقیت دولت نوری المالکی هستیم و در این راستا از بسیاری از خواسته‌های خود دست کشیدیم. حد و سقف خواسته‌های ما زیاد نیست.

رییس جمهوری عراق در ادامه خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم تا پست‌ها و مسوولیت‌های کلیدی عراق را تحویل دهیم و در مقابل پست‌های دفاعی را به دست آوریم.

جلال طالبانی گفت: توافق کردیم تا نوری‌المالکی دولت جدید را با وزیرانی کمتر و شایسته‌تر تشکیل دهد و با انتخاب وزیران از سوی احزاب به شرط هماهنگی آنها با نوری‌المالکی و حمایت از برنامه‌های وی، مشکلی نداریم.

وی در ادامه افزود: احزاب سیاسی عراق نیز باید افرادی را معرفی کنند که شایسته تصدی مشاغل دولتی باشند.

رییس‌جمهوری عراق در ادامه خاطرنشان کرد: قراردادهای نفتی حکومت (خودمختار) کردستان عراق با شرکت‌های بیگانه موقت است و باید مورد توافق دولت مرکزی بغداد واقع شود. طالبانی در ادامه با اشاره به برخی تلاش‌ها برای براندازی دولت مالکی گفت: من معتقدم همه گروه‌های مخالف دولتی که براساس منطق تشکیل شده است، به جز حزب اسلامی عراق خواستار براندازی دولت مالکی هستند.

رییس‌جمهوری عراق درادامه تاکید کرد: ما همه یکپارچه و متحد می‌گوییم مخالف براندازی دولت مالکی هستیم.