جورج بوش وارد سرزمین‌های اشغالی شد

ایسنا- بوش در میان تدابیر امنیتی شدید و با استقبال مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شد.

به گزارش الجزیره،‌ جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا در آغاز سفرهای دوره‌ای خود به خاورمیانه ظهر دیروز وارد تل آویو شد و مورد استقبال مقامات رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در مراسم استقبال از رییس‌جمهوری آمریکا که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه این کشور نیز وی را همراهی می‌کند، شیمون پرز، رییس‌جمهوری، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر و همچنین دیگر وزرا و مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

پرز به محض ورود بوش در یک کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه اظهار داشت: ما سخنان شما در خصوص اینکه تهدید ایران را دست کم نگیرید، جدی گرفتیم و اکنون اعلام می‌داریم که ایران نیز نباید اراده ما را دست کم بگیرد.

وی همچنین از بوش خواست تا برای مبارزه با «تهدید ایران، حماس و حزب‌‌ا...» به اسرائیل کمک کند.

پرز تصریح کرد: اکنون زمان واقعی تحقق صلح در خاورمیانه است. وی افزود: شما در مسیر آمدن به اسرائیل گفتید ۲۰۰۸ باید گذرگاهی برای تبدیل شدن الفاظ به عمل و تحقق رویا به واقعیت باشد و در حقیقت ۱۲ ماه آینده لحظه وقوع این حقیقت است.

اولمرت نیز تاکید کرد: آمریکا قدرتمندترین و مورد اعتماد‌ترین هم‌پیمان اسرائیل در جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی و از حامیان جدی ما برای برقراری صلح و ثبات محسوب می‌شود که با آرمان‌ها و اهداف ما در جهت تحقق صلح موافق است. وی خطاب به بوش گفت: ما پافشاری شما را در مبارزه با تروریسم که کاملا بی‌سابقه است، تحسین می‌کنیم و مردم اسرائیل از شما متشکرند!

اولمرت تصریح کرد: مردم اسرائیل از حمایت‌های شما تقدیر می‌کنند و امیدواریم که این سفر به حمایت از روند صلح منجر شود. وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های شما، ناشی از درک بالایتان از وضعیت ما در منطقه است.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم این سفر نقش مهمی را در تحکیم روابط دو جانبه بین اسرائیل و آمریکا و همچنین پیشبرد روند صلح ایفا کند. بوش نیز طی سخنانی اظهار داشت: از اینکه امروز به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا برای اولین بار به اسرائیل آمده‌ام، خوشحال هستم. وی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل دو هم پیمان قدرتمند و مهم هستند و با ایمان به اصل حمایت از آزادی و حقوق بشر با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: ائتلاف میان آمریکا و اسرائیل تضمینی برای امنیت اسرائیل به عنوان یک کشور یهود محسوب می‌شود و منبع این ائتلاف اعتقاد ما به قدرت آزادی و حقوق بشر است.

بوش ادامه داد: ما با کسانی که مردم بیگناه را به اسم سیاست می‌کشند، مخالف هستیم و معتقدیم که عشق و عدالت لازمه جامعه‌ای است که از حقوق انسان‌ها استقبال می‌کند.