گروه بین‌الملل- به دنبال کشته شدن یک نوجوان بحرینی در دومین سالگرد انقلاب این کشور، گروه‌های مخالف دیروز (جمعه) برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر این کشور را خواستار شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المنار لبنان، گروه‌های مخالف بحرینی از جمله جمعیت الوفاق خواستار برگزاری تظاهراتی گسترده‌ در مناطق مختلف به ویژه منامه پایتخت بحرین شدند. جمعیت الوفاق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جزیره ستره، واقع در جنوب منامه به دلیل حضور گسترده نیروهای امنیتی به یک پادگان نظامی تبدیل شده است و نیروهای امنیتی و ضد شورش بحرین با حضور در این منطقه آماده برخورد با شهروندان بحرینی در سالگرد انقلاب هستند. بنابر اعلام الوفاق، زر‌ه‌پوش‌ها، خودروهای نظامی، اتوبوس‌های حامل نظامیان و کاروان‌های خودرویی وابسته به نیروهای امنیتی در مناطق ورودی و اصلی جزیره ستره مستقر شده‌اند و کاملا آماده هرگونه رویارویی با تظاهرکنندگان هستند.

بنابر این بیانیه، در روز پنج‌شنبه نیروهای امنیتی چندین تن از شهروندان بحرینی از جمله دو کودک را دستگیر کردند و در رویارویی با تظاهرکنندگانی که برای بیان خواسته‌های خود به خیابان‌ها آمده بودند به گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی متوصل شدند. جمعیت الوفاق همچنین استفاده از سلاح از سوی نیروهای امنیتی بحرین و همچنین کشته شدن یک نوجوان بحرینی را به شدت محکوم کرد و خواستار پایان یافتن این گونه اقدامات شد.

روزپنج شنبه یک نوجوان بحرینی که در تظاهرات علیه رژیم آل خلیفه شرکت کرده بود مورد اصابت مستقیم تفنگ ساچمه‌ای نیروهای امنیتی بحرین قرار گرفت که پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. این اولین نوجوان بحرینی است که در دومین سالگرد انقلاب این کشور توسط نیروهای آل خلیفه کشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه‌ای در صفحه خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» تصریح کرد که یک نیروی امنیتی در درگیری با تظاهرکنندگان کشته شد. در این بیانیه آمده است که این نیروی امنیتی پنج‌شنبه شب و در پی درگیری شدید نیروهای امنیتی با مخالفان و پرتاب بمب‌های آتش‌زا توسط تظاهرکنندگان جان خود را از دست داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، برخی از گروه‌های مخالف در این کشور خواهان اعتصاب شدند و از مردم خواسته‌اند تا از خرید، انجام معاملات مالی و پر کردن باکهای بنزین خودروها خودداری کنند. عمده قدرت در بحرین در اختیار اقلیت این کشور قرار دارد و اکثریت شیعه همواره از تبعیض شکایت کرده‌اند.