ایرنا - ششمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان هفته آینده (۱۳ الی ۱۵ خرداد) با حضور گروهی از اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی‌ایران در کوالالامپور، پایتخت مالزی، برگزار می‌شود. رییس اتحادیه تولیدکنندگان مالزی صبح دیروز در یک کنفرانس خبری با اعلام این مطلب افزود: در ششمین کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان بیش از یک هزار و ۳۰۰ نماینده از بخش‌های مختلف تولیدی و اتاق‌های بازرگانی بیش از ۱۰۰ کشور جهان حضور خواهند.

بنا به این گزارش، داتوک مصطفی منصور با اشاره به این اینکه این کنگره برای اولین بار در مالزی و در منطقه جنوب شرق آسیا برگزار می‌شود،‌ تاکید کرد: برگزاری چنین اجلاسی در مالزی نشان دهنده افزایش نقش کشورهای در حال توسعه و به‌ویژه کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا در مبادلات جهانی از جمله عرصه‌های تجاری، تولیدی و اقتصادی است.

به گفته رییس اتحادیه تولید‌کنندگان مالزی، در این اجلاس و در بخش‌های مختلف آن همچنین نزدیک به پنجاه شخصیت ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان از جمله بیل کلینتون، رییس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا و رییس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی جهان نیز به سخنرانی خواهند پرداخت. مصطفی منصور تاکید این کنگره بر «نقش زنان در عرصه‌های تجاری و اقتصادی» را یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این اجلاس دانست و تاکید کرد که در سمینار‌ها و کارگاه‌های مختلف این اجلاس چگونگی ارتقا و افزایش نقش زنان در عرصه‌های تجاری و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.