گروه بین‌الملل- در پایان روز معاملاتی سه‌شنبه، قیمت نفت پس از سقوط شدید از رقم ۰۷/۴۷دلار به رقم ۵۸/۴۱دلار در هر بشکه رسید. اما روز چهارشنبه بهای نفت با اندکی افزایش به ۷۵/۴۱دلار در هر بشکه رسید و کاهش ناگهانی خود را کمی تعدیل کرد. زیرا پیش‌بینی می‌شود بسته‌های محرک اقتصادی، کندی رشد اقتصادی جهان را متوقف کند و تقاضا برای نفت را افزایش دهد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه مارس ، ۷۵/۴۱دلار در هر بشکه معامله شد.

علت این امر کاهش رونق بخش مسکن آمریکا، کاهش شغل و کم شدن اعتماد مصرف‌کننده بود.

برنامه ۸۲۵میلیارد دلاری محرک اقتصادی آمریکا روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان به رای گذاشته شد. طرفداران این برنامه بر این باورند که این طرح ۴میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.

از اواسط ماه دسامبر، نفت بین ۴۰ تا ۴۵دلار در هر بشکه معامله شده است زیرا کشورهای عضو اوپک، کاهش ۲/۴میلیون بشکه در روز را اجرا کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران در گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا به دنبال نشانه‌هایی از کاهش بیشتر تقاضای آمریکا برای نفت خام هستند.

پیش‌بینی می‌شود این گزارش نشان دهد ذخایر انرژی آمریکا در هفته گذشته ۴/۳ میلیون بشکه افزایش یافته باشد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک، قیمت فروش آینده بنزین به ۱۱/۱دلار درهر گالن رسید. نفت کوره ۳۹/۱دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه فوریه به ۵۵/۴دلار در هر ۱۰۰۰پای مکعب رسید.

در لندن، قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس به ۴۰/۴۴دلار در هر بشکه رسید.