ایسنا - رایس در جریان دیدار با رهبران لبنانی بار دیگر حمایت همه جانبه واشنگتن را از دولت فواد سنیوره اعلام کرد. به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا که در یک سفر غیر منتظره به لبنان رفته بود، با میشل سلیمان، رییس‌جمهور، فواد سنیوره، نخست وزیر، نبیه بری، رییس پارلمان و هم‌چنین سعد حریری، امین جمیل، ولید جنبلاط و سمیر جعجع، رهبران حزب حاکم لبنان دیدار کرد.

وی در این دیدارها حمایت همه جانبه آمریکا را از لبنان و دولت منتخب آن اعلام کرده و از توافق‌نامه رهبران سیاسی لبنان در دوحه که آن را گام اولیه در راستای حل بحران طولانی مدت لبنان دانست، استقبال کرد.

رایس تاکید کرد: ‌انعطاف‌پذیری در حل و فصل هر بحرانی لازم است و این توافق‌نامه به سود منافع لبنان و همچنین منافع آمریکا است.

وی ادامه داد: آمریکا از ایجاد هرگونه راهکاری برای حل و فصل بحران مربوط به مزارع شبعا که منطبق بر قطعنامه‌های بین‌المللی باشد، حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: اکنون زمان بررسی روند اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ فرا رسیده و آمریکا از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد تا تلاش‌هایش را در این خصوص افزایش دهد.