گروه بین‌الملل- در شرایطی که سرمایه‌گذاران انتظار داشتند شاهد یک جهش در میزان ذخایر نفت آمریکا باشند اما نشانه‌هایی از کندی رشد اقتصادی را شاهد بودند و دیروز، چهارشنبه قیمت نفت کمی افزایش یافت.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس ۱۵ سنت افزایش یافت و به ۶۳/۹۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۳۰ سنت کاهش در رقم ۴۸/۹۸ دلار ثابت شد. دیروز در لندن نفت خام برنت ۱۹ سنت رشد کرد و بشکه‌ای ۱۷/۱۱۱ دلار معامله شد. اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا گزارش داد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت این کشور ۱/۲ میلیون بشکه افزایش یافته است. این درشرایطی است که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی پلاتس، شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گروهیل، افزایش ۳ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند. براساس این گزارش طی هفته گذشته میزان ذخایر بنزین ۲۲۲ هزار بشکه کاهش یافته است.

همچنین سرمایه‌گذاران به دقت جدیدترین آمار مشاغل آمریکا در ماه ژانویه را بررسی خواهند کرد. این آمار روز جمعه منتشر می‌شود. این درشرایطی است که روز سه‌شنبه مرکز کانفرنس بورد اعلام کرد اعتماد مصرف‌کنندگان در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر کاهش یافته است؛ زیرا مردم آمریکا درمورد درآمدهایشان، قیمت بنزین و شرایط اقتصادی نگران هستند. در دیگر معاملات بورس نیویورک، بنزین ۹۰/۲ دلار معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۴۵/۲ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.