گروه بین‌الملل- فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست‌های فرانسه و تا به این لحظه و بر اساس نظرسنجی‌ها، بخت اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روز پنج‌شنبه پس از یک روز تبلیغاتی مناظره شدیدی را با آلن ژوپه، وزیر امور خارجه دولت نیکلا سارکوزی داشت. او شرایط نامناسب مالی اتحادیه اورپا را دستمایه مناظره‌اش قرار داد و انتقاداتش را در همین خصوص به مذاکره دولت فرانسه با آلمان معطوف داشت و گفت: «اینکه قادر به مذاکره‌ای خوب و متقاعد کردن آلمان‌ها بر سر دخالت بانک مرکزی (اروپا) نبودید و نیز اینکه نتوانستید به درستی به موضوع صندوق پول(نجات) اتحادیه اروپا بپردازید، دلیل این نمی‌شود که مانع موفقیت جانشینان بعد از خودتان شوید.»

آلن ژوپه وزیر امور خارجه در پاسخ گفت: «فرانسه و آلمان روز دوشنبه پیشنهادهایی را در خصوص سیاست‌های رشد (اقتصادی) ارائه خواهند داد. روز دوشنبه شاهد این پیشنهادها خواهید بود.»

فرانسوا اولاند می‌گوید بر مالیات بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان خواهد افزود و در عوض در بخش آموزش هزینه کرده و به ایجاد شغل خواهد پرداخت. وی می‌گوید اگر به ریاست جمهوری برسد کسری بودجه فرانسه را تا پنج سال دیگر به صفر خواهد رساند.