عقب‌نشینی آمریکا درمورد اسرائیل

 در این گزارش به دشواری جمع‌آوری اطلاعات موثق از غزه، تاکتیک حماس برای عملیات در مناطق غیرنظامی و این واقعیت اشاره شده است که «اسرائیل اطلاعات کاملی را برای راستی‌آزمایی به اشتراک نمی‌گذارد» و اینکه آیا از سلاح‌های آمریکایی در حوادث خاصی استفاده شده که ادعا می‌شود مربوط به نقض قوانین حقوق بشر بوده است. این گزارش که توسط بایدن تایید شده است، همچنین بین احتمال کلی نقض قانون توسط اسرائیل و هرگونه نتیجه گیری درباره حوادث خاص که آن را ثابت کند، تمایز قائل می‌شود. این گزارش معتقد است که تضمین‌هایی که اسرائیل در ماه مارس ارائه کرد مبنی بر استفاده از تسلیحات ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی، «معتبر و قابل اعتماد» است و در نتیجه به جریان مداوم کمک‌های نظامی ایالات متحده اجازه می‌دهد.

این نتایج به تصمیم اخیر بایدن برای به تعویق انداختن تحویل ۳۵۰۰بمب به اسرائیل و بررسی سایر محموله‌های تسلیحاتی مربوط نیست. رئیس‌جمهور آمریکا گفته که این اقدامات در پاسخ به برنامه‌های اعلام‌شده اسرائیل برای حمله به شهر رفح در جنوب غزه بوده است. این گزارش می‌گوید که یافته‌های آن تا حدی به‌دلیل چالش‌های مربوط به جمع‌آوری اطلاعات موثق از منطقه جنگی و نحوه عملکرد حماس در مناطق پرجمعیت با مشکل مواجه شده است. این گزارش همچنین تاکید کرد که اسرائیل شروع به پاسخ‌گویی احتمالی برای نقض مشکوک قانون کرده است که جزء کلیدی ارزیابی ایالات متحده درباره ارائه کمک نظامی به متحدان متهم به نقض حقوق بشر است.

در این گزارش آمده که اسرائیل تحقیقات جنایی را درباره رفتار ارتش خود در غزه آغاز کرده است. آنها «در حال بررسی صدها حادثه» هستند که ممکن است شامل سوءرفتار در زمان جنگ باشد. این گزارش همچنین نشان نمی‌دهد که اسرائیل عمدا مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است. درحالی‌که این گزارش به این نتیجه رسید که «اقدام و انفعال اسرائیل» جریان کمک‌ها به غزه را که به‌شدت با کمبود مواد غذایی و دارو مواجه است، کند کرده است، اما افزود: «در حال حاضر ارزیابی نمی‌کنیم که اسرائیل منع یا محدودیتی برای انتقال یا تحویل کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده به این منطقه ایجاد کند.» چنین یافته‌ای باعث می‌شود که قانون ایالات متحده ممنوعیت کمک‌های نظامی به کشورهایی را که مانع از این کمک‌ها می‌شوند، عملی کند.

«برایان فینوکان» وکیل سابق وزارت امور خارجه که اکنون در گروه بین‌المللی بحران فعالیت می‌کند، گفت که این گزارش برای جلوگیری از این نتیجه‌گیری که اسرائیل هر قانونی را نقض کرده است، «خود را به آب و آتش زده است»؛ یافته‌ای که فشار جدیدی را بر بایدن برای محدود کردن تسلیحات به اسرائیل وارد می‌کند. فینوکان، یکی از منتقدان عملیات نظامی اسرائیل گفت که این گزارش «بیشتر از آنچه او انتظار داشت» است، اما همچنان آن را «آبکی» می‌داند. این یافته‌ها، بیشتر خشم اقلیتی از دموکرات‌های کنگره را برانگیخت که به‌طور فزاینده‌ای از رفتار اسرائیل در غزه انتقاد می‌کنند. آنها استدلال می‌کنند که اسرائیل به‌طور بی‌رویه غیرنظامیان را با تسلیحات آمریکایی کشته و عمدا مانع از کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده شده است.

این گزارش معنای معیارهای دیگر خود را برای اقدامات اسرائیل، «بهترین شیوه‌های جاافتاده برای کاهش آسیب به غیرنظامیان» را مشخص نکرده است؛ اگرچه به دستورالعمل‌های وزارت دفاع درباره این موضوع که سال گذشته منتشر شد، استناد کرد که شامل برخی اقدامات می‌شود «که توسط قانون جنگ الزامی نیست.» منتقدانِ ادامه بیشتر حمایت نظامی بایدن از اسرائیل امیدوار بودند که او از این گزارش به‌عنوان توجیهی برای محدود کردن بیشتر تحویل تسلیحات به این رژیم استفاده کند. ایالات متحده ۳.۸میلیارد دلار کمک نظامی سالانه به اسرائیل می‌دهد و کنگره ماه گذشته ۱۴میلیارد دلار دیگر را به‌عنوان بودجه اضطراری تصویب کرد. همه دریافت‌کنندگان کمک‌های نظامی ایالات متحده که درگیر جنگ هستند، می‌خواهند به ایالات متحده تضمین‌های کتبی بدهند که از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کنند. در این گزارش از وزیر امور خارجه و وزیر دفاع خواسته شده است تا «هر گونه گزارش یا ادعای معتبر» مبنی بر استفاده از سلاح‌های آمریکایی در نقض قوانین بین‌المللی را ارزیابی کنند.