او فعالیت‌های سیاسی خود را در دوره دانشجویی آغاز کرد و به جنبش جهاد اسلامی گرایش پیدا کرد و اولین‌بار در سال۱۹۹۸ توسط تشکیلات خودگردان به اتهام تحریک مردم به پرتاب سنگ به سمت لیونل ژوسپن، نخست وزیر وقت فرانسه بازداشت شد و در بازداشتگاه ۱۰ روز اعتصاب غذا کرد.

همچنین در دوره دانشجویی‌اش توسط رژیم صهیونیستی بدون تفهیم اتهام مدت چهار ماه بازداشت شد و یک‌بار دیگر نیز به مدت یک سال بازداشت شد. او پس از دوره دانشجویی‌، چهارده بار بازداشت شد. مشهورترین بازداشت خضر عدنان در ۱۷دسامبر۲۰۱۱ بود که در اعتراض به بازداشت بدون اتهام خود دست به طولانی‌ترین اعتصاب غذای فردی در زندان‌های رژیم صهیونیستی زد که ۶۵ روز ادامه داشت و در نهایت خواسته‌اش برای آزادی در تاریخ ۱۷آوریل۲۰۱۲ محقق شد. در واقع خضر عدنان شیوه اعتصاب غذای فردی را باب کرد و پس از او بسیاری از اسرای فلسطینی بدون اتهام راه او را پیش گرفتند، از جمله هناء الشلبی که ۴۴روز و بلال ذیاب و ثائر حلاحله ۷۸روز و نیز حسن الصفدی و دیگر اسرا دست به اعتصاب غذا زدند.

این فعال فلسطینی پس از آزادی از زندان در فعالیت‌هایی برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی و اسرایی که دست به اعتصاب غذا زدند، شرکت کرد تا اینکه اوایل ژوئیه۲۰۱۴ پس از اظهاراتش در رسانه‌های مختلف در تقدیر از مقاومت فلسطین و مقابله آن با حملات اسرائیلی به نوار غزه، در ایست جنوب شهر جنین توسط سربازان اسرائیلی بازداشت شد.

او بار دیگر به مدت ۵۸روز در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زد و در نهایت اشغالگران او را در تاریخ ۱۱ژوئیه۲۰۱۵ آزاد کردند و او با استقبال گسترده همشهریان خود در شهر جنین مواجه شد. او همچنین در سال۲۰۱۸ به مدت ۵۴روز و در سال۲۰۲۱ به مدت ۲۵روز دست به اعتصاب غذا زد؛ اما دوباره اشغالگران اسرائیلی در تاریخ پنجم فوریه سال جاری میلادی با یورش به منزل او در عرابه و پس از به هم ریختن خانه‌اش، او را برای چهاردهمین بار بازداشت کردند .به گفته همسرش، عدنان در همان لحظه بازداشت به یکی از افسران، آغاز اعتصاب غذا و آب و همچنین روزه سکوت خود را اعلام کرد تا اینکه پس از ۸۶روز اعتصاب غذا به شهادت رسید. او در مجموع ۱۴بار بازداشت شد که بیشترشان بدون اتهام و بازداشت‌های اداری بودند و در کل ۹سال از عمر خود را در زندان‌های مختلف رژیم صهیونیستی گذراند.