از یک‌میلیارد ساعت مخاطبی که برای خواندن اخبار صرف شده است، جنگ در مجموع ساعات مطالعه ۲۷۸میلیون نفر را به خود اختصاص داده است که سهم مشابهی با اخبار کرونا در ۲۰۲۱ دارد. میزان ساعت مطالعه مخاطبان در روز آغازین جنگ ۴/ ۶میلیون بوده است. این رقم از مجموع آمار روز اول مرگ ملکه بریتانیا، الیزابت دوم و سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک در مراسم اسکار بیشتر است. تعداد خوانندگان اخبار جنگ از ماه مه به آرامی کاهش یافت و از آن زمان تاکنون به‌طور متوسط ۵۵۰هزار ساعت در روز بوده است. اخبار جنگ حتی در روزهایی که کمتر دنبال می‌شد، کماکان بالاتر از نرخ روزانه جام جهانی فوتبال مردان بود که اخیرا آرژانتین قهرمان آن شد.

موضوعات مختلف سیاسی آمریکا نیز در این لیست از رتبه بالایی برخوردارند؛ اگرچه ممکن است این آمار نشان‌دهنده سوگیری آماری به‌دلیل تمرکز «چارت‌بیت» بر مخاطبان اخبار انگلیسی‌زبان باشد. انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا فقط به اندازه ۱۴۵میلیون ساعت توجه‌ها جلب کرده بود و حضور جو بایدن در سبد روزانه اخبار افراد تنها ۱۳۷میلیون ساعت طول کشیده است. به‌طور شگفت‌انگیزی دونالد ترامپ، در قاموس رئیس‌جمهور سابق هنوز از سوژه‌های خبری مورد علاقه است و در حدود ۱۰۰میلیون ساعت از وقت مخاطبان را به خود اختصاص داده است. توجهی که در رسانه‌ها به ترامپ می‌شود با مجموع تمام اخبار سیاسی انگلستان که طی ۵۰روز سه نخست‌وزیر مختلف را به ساختمان شماره۱۰ خیابان داونینگ فرستاد، برابری می‌کند.

در اوایل ژانویه۲۰۲۲، اُمیکرون به موضوع مورد علاقه افراد در رسانه‌ها تبدیل شده بود و در ۶ژانویه به ۸۰۰هزار ساعت از زمان خوانندگان رسید. از آن زمان علاقه به پیگیری اخبار همه‌گیری کاهش یافته است؛ حتی اگر خبر تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کووید در ۲۰۲۲ احتمالا مشابه ارقام۲۰۲۰ باشد. تنها زمانی که اعتراضات نوامبر علیه قرنطینه‌های شدید دولت چین شروع شد، همه‌گیری برای مدت کوتاهی دوباره توانست توجه خوانندگان را به خود جلب کند.