تداوم اخبار ناخوشایند درباره وضعیت رشد اقتصادی ایالات متحده، موجب ترقی شاخص‌های مهم وال‌استریت در آخرین روز هفته شد. به گزارش رویتر از نیویورک دانشگاه میشیگان قرائت خود را از شاخص‌ اعتماد مصرف‌کنندگان روز جمعه منتشر کرد. بر اساس این گزارش شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان در ماه اوت کاهش چشمگیری داشته و از واحد ۷/۸۴ در ماه ژوئیه به ۷/۷۸واحد در ماه اوت رسیده است. این در حالی است که فعالان بازار و اقتصاددانان انتظار کاهش شاخص تا میزان ۸/۸۴ را داشتند. کاهش فراتر از انتظار شاخص نشان می‌دهد که اقتصاد بسیار ضعیف است.

به هر حال تنزل در شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان می‌توانست حرکت بازار را تحت‌شعاع قرار دهد و بر رونق بازار تاثیر بگذارد، اما اعلام مایکروسافت مبنی‌بر خرید ۳۶میلیارد دلار سهام بای‌بک به چشم انداز سرمایه‌گذاران در مورد وضعیت اقتصادی کمک و خوش‌بینی آنها را در مورد وضعیت رشد اقتصادی حفظ کرد. علاوه بر اینکه روی دیگر خبر کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان، کاهش فشارهای تورمی است که مطمئنا می‌تواند بانک مرکزی ایالات متحده را از افزایش نرخ بهره در سپتامبر منصرف سازد.

الکساندر پاریس یکی از اقتصاددانان و تحلیلگران بازار معتقد است، اگر رونق بازار براساس خبرهای بد همچنان ادامه یابد، به معنای آن است که سرمایه‌گذاران تصمیم خود را مبنی بر یک «فرود آرام» در این اقتصاد گرفته‌اند.به این ترتیب شاخص سهام داوجونز در روز جمعه ۴۱/۰درصد به دست آورد. استاندارد اندپورز ۳۷/۰درصد اضافه کرد و شاخص سهام نزدک ۲۹/۰درصد به دست آورد. کاهش درآمد کمپانی دل بزرگ‌ترین کمپانی سازنده کامپیوتر در سه ماه دوم سال یکی از عوامل اصلی سود محدود شاخص سهام نزدک بود. کمپانی دل در روز جمعه اعلام کرد سود این کمپانی در سه ماه دوم سال ۵۱درصد کاهش پیدا کرده است. فروش پایین این کمپانی یکی از دلایل تنزل سود آن محسوب می‌شود.

برای کل هفته اما، شاخص‌های وال استریت دفاتر خود را با افزایش بستند. شاخص سهام داوجونز ۶۵/۲درصد به دست آورد. شاخص سهام استاندارد اندپورز ۳۷/۰درصد افزایش یافت و شاخص سهام تکنولوژی نزدک ۱۶/۵درصد ترقی پیدا کرد. در اروپا نیز بازارهای سهام روز متفاوتی را پشت سر گذاشتند.

شاخص FTSE لندن، ۰۵/۰درصد به دست آورد. اما شاخص CAC-۴۰ فرانسه و داکس آلمان به ترتیب ۱۸/۰درصد و ۲۸/۰درصد تنزل یافتند.

در بازار معاملات ارزی ارزش ین به دلیل افزایش نرخ بهره در چین در مقابل ارزهای رقیب ترقی یافت. در صبح روز جمعه در نیویورک هر دلار به ازای ۷۱/۱۱۵ین معامله شد که نسبت به آخرین ساعات روز پنج‌شنبه در نیویورک که هر دلار به ازای ۹۸/۱۱۵دلار معامله شده بود، ارزش ین افزایش اندکی را نشان می‌دهد، همچنین هر یورو به ازای ۳۹/۱۴۸ین معامله شد.قیمت نفت در بازارهای جهانی اندکی افزایش پیدا کرد. روز جمعه در نیویورک هر بشکه نفت خام شیرین تحویلی برای سپتامبر با ۰۸/۱دلار افزایش به ۱۴/۷۱دلار رسید.