دنیای اقتصاد: نرخ محبوبیت دونالد ترامپ مجددا به ۴۰درصد رسید. در تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی «اس‌اس‌آر‌اس»، به دلیل عملکرد ترامپ در توفان‌های رخ داده در آمریکا، نرخ محبوبیت ترامپ مجددا از ۳۸ به ۴۰ درصد رسیده است. به گزارش سی‌ان‌ان، ۶۴ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که دولت ترامپ عملکرد درستی در توفان‌ها داشته است. در این نظرسنجی مشخص شده است که از هر ۳ مستقل، ۲ نفر عملکرد ترامپ را تایید کرده‌اند. همچنین از هر ۱۰ جمهوری‌خواه ۹ تن از عملکرد دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند. در جبهه دموکرات‌ها نیز به‌رغم اینکه در برابر واکنش ترامپ نسبت به این بحران‌ها چند دسته بودند، با این حال ۴۴ درصد از این طیف عملکرد وی را در قبال این توفان‌ها قابل قبول دانسته‌اند.

این در شرایطی است که در باب عملکرد ترامپ در حوزه سیاست خارجی نتایج چندان واضح نیست. بالا رفتن تنش‌ها بین کره‌شمالی و ایالات‌متحده موجب افزایش نگرانی‌ها شده است. درحال حاضر نیمی از مردم آمریکا کره‌شمالی را فوری‌ترین تهدید علیه کشور خود می‌دانند. این رقم در حالی به ۵۰ درصد رسیده است که ماه قبل تنها ۳۷ درصد از مردم آمریکا کره‌شمالی را فوری‌ترین تهدید علیه آمریکا قلمداد می‌کردند. دولت جدید آمریکا اعلام کرده است که تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی اتخاذ کرده است. حدود ۵۰ درصد مردم از نحوه پیش بردن تهدید کره‌شمالی از سوی ترامپ راضی نیستند و عملکرد وی را قابل قبول نمی‌دانند. در مقابل از هر ۱۰ نفر ۴ نفر عملکرد دولت ترامپ را راضی‌کننده دانسته‌اند (۴۱ درصد). این رقم به‌دست آمده با رقم ماه اوت تفاوت چندانی پیدا نکرده است.

درباره حل شدن ماجرای کره‌شمالی نیز ۴۳ درصد از مردم آمریکا معتقدند که به وسیله اقتصاد و ابزار دیپلماتیک می‌توان مشکل را حل کرد. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۲ به اندازه ۱۰امتیاز کاهش یافته است. اکثریتی هم (۵۸ درصد) بر این باور است که اگر ابزارهای سیاسی جواب نداد، آمریکا باید حمله نظامی کند. هواداران این گزینه (حمله نظامی) نسبت به سال ۲۰۱۲ به اندازه ۲۰ امتیاز افزایش پیدا کرده است. البته هنوز ۶۳درصد مردم معتقدند آمریکا باید در شرایطی حمله نظامی کند که دیگر کشورها نیز از آن حمله حمایت و در آن مشارکت ‌کنند. با این حساب از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ تن با این گزینه موافق هستند. در این میان تنها ۲۹ درصد از مردم آمریکا موافق حمله یکجانبه این کشور به کره‌شمالی هستند؛ یعنی از هر ۱۰ آمریکایی ۳ تن به این شیوه موافق حمله هستند.

در مورد سایر عملکرد ترامپ هم نتایج متفاوتی به‌دست آمد. درحالی که ۸۵ درصد جمهوی‌خواهان عملکرد ترامپ را در حوزه ایجاد اشتغال قابل قبول اعلام کرده‌اند، تنها ۹ درصد دموکرات‌ها چنین باوری نسبت به عملکرد رئیس‌جمهوری آمریکا داشتند. البته در کل، ۵۵ درصد مردم در حوزه عملکرد شغلی، کار ترامپ را قابل قبول توصیف کرده‌اند. در ماه اوت این رقم ۳۸ درصد بوده که در حوزه اقتصادی اما اوضاع ترامپ بسیار بهتر بوده است حدود ۶۳ درصد مردم آمریکا عملکرد ترامپ را از نظر اقتصادی قابل قبول توصیف کرده‌اند که این رقم از سال ۲۰۰۱ به این‌سو بالاترین رقم به دست آمده است.

البته عملکرد دونالد ترامپ در حوزه خدمات درمانی همچنان پایین است و ۳۱ درصد مردم عملکرد وی را قابل قبول اعلام کرده‌اند.

درباره وقوع این توفان‌ها نزدیک به ۴۹ درصد مردم بر این باورند که قدرت گرفتن این توفان‌ها ناشی از گرمایش جهانی است. این رقم در سال ۲۰۰۵ در حدود ۳۶ درصد بوده است. ترامپ و دولت اعتقادی به گرمایش جهانی ندارند. در این میان ۵۵ درصد مردم هم گفته‌اند این «تنها دلیل» نیست. از نظر تقسیمات حزبی نیز ۷۸ درصد دموکرات‌ها، گرمایش جهانی را اصلی‌ترین عامل قدرت این توفان اعلام کردند که در میان طرفداران این حزب ۳۰ درصد رقم به‌دست آمده نسبت به سال ۲۰۰۵ افزایش یافته است. در مقابل تنها ۱۵ درصد جمهوری‌خواهان قدرت گرفتن توفان‌ها را ناشی از گرمایش جهانی می‌دانند. این رقم در سال ۲۰۰۵، ۲۵ درصد بود. در میان مستقل‌ها هم ۴۸ درصد باور دارند که گرمایش جهانی نقش اصلی را ایفا می‌کند.