ایرنا: معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو، وجود خودرو در پارکینگ‌های این شرکت را حاکی از تولید بالای این شرکت دانست و گفت: القای این موضوع که ایران خودرو با انباشت تولید مواجه شده و براین اساس اقدام به فروش اقساطی کرده، یک تصور اشتباه است.


مصطفی خان کرمی افزود: ایران خودرو روزانه حدود 2300 دستگاه انواع خودرو تولید می‌کند، طبیعی است که خودروها پس از تولید در محلی نگهداری شوند تا فرآیند فروش و تحویل آنها به مشتری طی شود. وی افزود: پیشتر، از زمان خروج خودرو از خط تولید تا تحویل به مشتری حدود سه ماه زمان صرف می‌شد که این موضوع علاوه‌بر ایجاد نارضایتی خریداران، از نظر کیفی نیز نتایج بدی در برداشت؛ اما با اقدامات صورت گرفته در دوسال اخیر، این مدت زمان به 16روز کاهش یافته است. معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه به‌رغم رکود در بازار، ایران خودرو در مردادماه سال‌جاری بیش از 44 هزار دستگاه خودرو فروخته است، اظهار کرد: رکود در مرحله نخست از مباحث اقتصاد کلان ناشی می‌شود، زمانی که توان خرید مردم نه تنها برای خرید خودرو بلکه برای سایر اقلام اساسی نیز کاهش پیدا کرده، طبیعی است که خرید خودرو کاهش پیدا کند.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر پس از توافق هسته ای، یک فضای روانی در جامعه حاکم شد که انتظار کاهش قیمت‌ها را به وجود آورده است، اما شاهد هستیم در بهای هیچ‌یک از کالاها و خدمات کاهش واقعی رخ نداده است.


خان کرمی سپس به انتظار جامعه در خصوص کاهش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: زمانی قیمت خودروها کاهش پیدا خواهد کرد که عوامل موثر بر قیمت تمام شده این محصول کاهش پیدا کند. معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو سپس برداشت‌های خاص از آغاز دوره جدید همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان خارجی را یکی دیگر از عوامل رکود در بازار عنوان و تصریح کرد: این موضوع ذهنیت اشتباهی را شکل داده و برخی تصور می‌کنند به‌زودی شاهد عرضه محصولات جدید خودروسازان خارجی در کشور خواهیم بود.