ایسنا: غول‌های خودروی آمریکایی جنرال موتورز و کرایسلر با بهره‌برداری از قیمت‌های پایین‌تر بنزین و طرح‌های تشویقی ویژه تعطیلات فروش بالاتری در نوامبر داشتند. طبق آمار موسسه اتودیتا، صنعت خودرو در آمریکا مجموعا ۳/۱ میلیون دستگاه خودرو طی نوامبر فروخته است که حدود ۶/۴ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

جنرال موتورز که بزرگ‌ترین خودروساز آمریکاست، ۲۲۵ هزار و ۸۱۸ خودرو در نوامبر فروخت که ۶ درصد بالاتر از نوامبر سال گذشته بود.

نایب‌رئیس فروش جنرال موتورز در این باره گفت: تبلیغات پیرامون جمعه سیاه به فروش قوی کمک کرد، اما هنوز پتانسیل‌های بالایی برای بهره‌برداری از بازار وجود دارد. بسیاری از مردم کار و امنیت شغلی دارند و حقوقشان در حال افزایش است.

افزایش رفاه خانواده‌ها و قیمت‌های پایین سوخت سال آینده به رونق بازار استمرار خواهد بخشید.

کرایسلر که زیرمجموعه فیات کرایسلر است، ۱۷۰ هزار و ۸۳۹ خودرو فروخت که ۲۰ درصد بالاتر از نوامبر سال ۲۰۱۳ بود. این شرکت از افزایش فروش خودروهای بزرگ‌تری مانند رم تراک و بعضی از مدل‌های سدان خبر داد.

فروش خودروساز ژاپنی تویوتا در بازار آمریکا با ۳ درصد افزایش به ۱۸۳ هزار و ۳۴۶ دستگاه رسید، اما فورد شاهد کاهش فروش برای سومین ماه متوالی بود و این بار میزان فروش این خودروساز به ۱۸۷ هزار خودرو رسید.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بازار خودرو آمریکا از کاهش قیمت‌های سوخت در این کشور بهره می‌برد.